به روز رسانی لیست تحریم های آمریکایی های دست اندرکار در ترور سردار سلیمانی

ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798917

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با به روز رسانی فهرست تحریمی افراد آمریکایی در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و هیأت همراهش بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ متن بیانیه وزارت امور خارجه به شرح زیر است:

به نام خدا

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون مبارزه با نقض حقوق بشر و ماجراجویی ها و تروریسم آمریکا در منطقه به ویژه مواد 4 و 5 این قانون علاوه بر تحریم مقامات ارشد ایالات متحده مانند دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق)، مایک پمپئو (وزیر خارجه سابق)، جان بولتن (مشاور سابق امنیت ملی)، مارک اسپیر (وزیر دفاع سابق)، جینا هاسپل (رئیس سابق سیا)، کریستوفر میلر (وزیر سابق آمریکا). وزیر دفاع امور خارجه) و استفان منوچین (وزیر خزانه داری سابق دری) و متیو تالر (سفیر ایالات متحده در بغداد)، استیو فاگین (معاون سابق ماموریت در بغداد) و راب والر (سرکنسول سابق ایالات متحده در اربیل) عراق) جمهوری اسلامی ایران افراد زیر را به دلیل نقش داشتن در اقدام تروریستی آمریکا علیه سردار فقید حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی و ترویج تروریسم و ​​تخطی از آنها تحریم می کند. حقوق اولیه بشر

افراد ذینفع، حسب مورد، در اقدام تروریستی فوق الذکر مشارکت، تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی، تامین مالی، کمک، هدایت یا مرتکب اقدام تروریستی فوق الذکر و یا در حمایت از این جنایت شنیع، تروریسم که تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی؛ آنها مرتفع شده اند.

یادآوری می کند که دولت ایالات متحده به وضوح تعهدات بین المللی خود را در مبارزه با تروریسم و ​​تأمین مالی تروریسم، به ویژه امتناع از سازماندهی اقدامات تروریستی و تعهد خود به احترام، حمایت و دفاع از حقوق بشر از طریق اقدام تروریستی خود نقض کرده است. و جنایات بین المللی مرتکب شده است.

وی با تاکید مجدد بر مسئولیت بین المللی ایالات متحده در قبال این تخلفات، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر و مبارزه با و تامین مالی تروریسم به ویژه مبارزه با تروریسم عمل می کند. دولت ایالات متحده آمریکا به منظور حفظ صلح و امنیت بین المللی و در چارچوب عمل متقابل، تحریم های فوق را علیه افراد فوق اعمال می کند.

بدیهی است اقدام تروریستی آمریکا خدشه‌ای به عزم جدی و مصمم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه راه پرافتخار سردار شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و ​​مقابله با گروه‌های تروریستی به‌ویژه گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا وارد نخواهد کرد.

با عنایت به موارد فوق و مفاد قانون ضد حقوق بشر و ماجراجویی و تروریسم ایالات متحده در منطقه، کلیه نهادهای ذیربط اقدامات لازم را برای اعمال تحریم های پیش بینی شده در این قانون انجام خواهند داد.

لیست تحریم های آمریکایی های دست اندرکار در ترور سردار سلیمانی که به لیست قبلی اضافه شده است را اینجا می توانید مشاهده کنید.
انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید