بودجه امسال برای تمرکززدایی بسته شده است


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818705

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه بودجه امسال به روی تمرکز زدایی بسته شده است، خاطرنشان کرد: شورای برنامه ریزی استان فرصت مانور برای تعیین اولویت ها را خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری آناج، روح اله متفکر آزاد در گفت و گو با اصحاب رسانه با اشاره به بودجه سال 1401 و سهم آذربایجان شرقی اظهار داشت: در جدول هزینه های استان حدود 3800 میلیارد تن فولاد به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است. .

وی با بیان اینکه از این میزان حدود یک هزار و صد میلیارد در قالب هزینه های جاری و مابقی در قالب هزینه های عمرانی به حقوق اختصاص می یابد، گفت: بودجه ای برابر و شاید بیشتر از استان های بزرگ کشور. امسال او را به عنوان اصفهان خواهیم داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر همچنین به امکانات تبصره 16 اشاره کرد و اذعان داشت: در جدول امکانات رفاهی در کنار استان هایی مانند خراسان و تهران قرار داریم، تبصره 18 همه استان ها به یک اندازه آورده شده است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه امسال غیرمتمرکز است، یادآور شد: شورای برنامه ریزی منطقه برای تعیین اولویت ها فضای زیادی برای مانور خواهد داشت، در حالی که بودجه آموزش و پرورش استان در سال جاری بسیار بیشتر از سایر دانشگاه های مطرح کشور شده است.

متفکر آزاد به تاریخچه سوختن مازوت در سال گذشته پرداخت و گفت: با تلاش هایی که در آن زمان انجام دادیم موفق شدیم از سوختن حجم زیادی از مازوت در تبریز جلوگیری کنیم. استان هایی مانند اصفهان 5 میلیون لیتر مازوت سوزانده اند و تبریز 2200 لیتر است.«مازوت سوخت و ما در فصل وارونگی از سوختن مازوت جلوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه برق سرمایه گذاری هایی انجام شده است، افزود: میزان برق تولیدی ما نسبت به استان های صنعتی کم است، ضمن اینکه اقداماتی برای افزایش نیروگاه ها انجام شده است، قصد داریم از ظرفیت ها استفاده کنیم. شرکت‌های خصوصی و سرمایه‌گذاری‌ها گام‌های مثبتی در زمینه نیروگاه‌های دوستدار محیط زیست بردارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امسال تلاش کرده ایم با تغییر نام ردیف بودجه در اتوبان اهر – تبریز حذف نشود، ادامه داد: و از این ردیف اعتباری جلوگیری کنیم.

وی با انتقاد از بودجه قطره چکانی برخی پروژه های بزرگ اذعان داشت: با اختصاص 5 یا 10 میلیارد برای پروژه های بزرگ فقط می توانیم هزینه های جاری پروژه را تامین کنیم که این اشتباه است. امیدواریم در سفر استانی بسیاری از الزامات برآورده شود.«ولایت را محقق کنید.

متفکر آزاد از اقدامات دولت و مجلس برای حمایت از کالای مدرن خبر داد و گفت: با این ایده دولت برای کالاهای اساسی کد کالایی تعریف می کند تا مشتری آن را به قیمت دولتی دریافت کند اما مابه التفاوت را فروشنده از دولت دریافت کند. تورم مسری است و افزایش قیمت کالاهایی مانند مرغ حتی بر مالیات ها نیز تأثیر می گذارد که با ایده جلوگیری از تورم توزیع متوازن یارانه ها نیز حاصل می شود، البته این موضوع در محدوده طرح است و دولت از مجلس خواسته است تا موارد دیگری را نیز در نظر بگیرد. گزینه ها.

وی به اقدامات دولت برای تسهیل قوانین صدور پروانه کسب اشاره کرد و گفت: همکاری بسیار خوبی با دولت در زمینه نظارت داریم که نویدبخش خبرهای خوبی است. در مدت حضورم در مجلس شخصا سه سوال از کابینه دولت مطرح کردم که دو سوال مربوط به دولت قبل و یک مورد مربوط به این دولت است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ادامه داد: سوال اول درباره مدارس سمپاد و ناعادلانه بودن کنکور نادرست بود که نتیجه خوبی داشت، سوال دوم درباره اظهارات وزیر سابق فرهنگ و جهت گیری ضرورت شورای زبان فارسی نام فارسی اصناف تغییر کرد و سومین مورد سوختن مازوت در این دولت بود که تا حد زیادی از آن اجتناب کردم.

وی با بیان اینکه مجلس گام های ارزنده ای در امر نظارت برمی دارد، گفت: وظیفه نظارتی مجلس درست است زیرا با مولفه ها، مصادیق و نظارت شاخص محور انجام می شود.

متفکر آزاد با انتقاد از اینکه دولت قبل اعتقادی به مسکن و خودکفایی در کالاهای استراتژیک نداشت، خاطرنشان کرد: جنگ اوکراین نشان داد که اگر کشوری حتی از نظر گندم نیز خودکفایی نداشته باشد، چه آسیب هایی متحمل خواهد شد.

وی به بازار نفت ایران در عرصه جهانی و تاثیر آن بر بودجه کشور اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال قیمت نفت را 70 دلار تعیین کرده بودیم که اکنون بالای 100 دلار می فروشیم و این نویدبخش قیمت تمام شده است. قیمت اجرای بودجه امسال.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: متوسط ​​نرخ رشد اقتصادی در دولت قبل صفر درصد بود در حالی که امسال پیش بینی می شود به 8 درصد برسد.

وی در خصوص مذاکرات وین گفت: قطعا ایران دست اول در مذاکرات است و حرکت های امیدوارکننده ای از سوی تیم مذاکره کننده صورت می گیرد و اصولاً مذاکرات بر اساس احیای برجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید