بودجه دولتی کفاف مازندران را نمی دهد/جذب سرمایه گذار باید در اولویت استانداران و مدیران استانی باشد.


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883755

محمود حسینی پور با بیان اینکه توسعه استان با بودجه دولتی محقق نمی شود، گفت: بر این اساس برنامه ما تقویت سرمایه گذاری در بخش خصوصی است و استانداران و مدیران اقتصادی باید جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سیدمحمود حسینی پور صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان مازندران گفت: بخشی از اراضی مازندران فاقد سند مالکیت است، در صدور مجوز ساخت انبار در اراضی کشاورزی باید دقت و نظارت بیشتری شود. متأسفانه برخی از مالکان از مجوز ساخت یک انبار 50 متری سوء استفاده می کنند و به خانه ویلایی یا باغ می روند.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران و بخشداران باید در ساخت و ساز به ویژه تغییر کاربری نظارت بیشتری داشته باشند، افزود: یک انبار 20 متری باید مجوز ساخت انبار لوازم کشاورزی و باغی را بگیرد.

استاندار مازندران جذب سرمایه گذار در مازندران را در اولویت می داند و خاطرنشان می کند: توسعه استان با بودجه دولتی محقق نمی شود، روسای دستگاه های اجرایی به ویژه استانداران باید برای جذب سرمایه گذار برنامه داشته باشند.

این کارمند ارشد کشوری در استان ضمن گلایه از شرایط کنونی ارتباط مدیران موسسات با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی گفت: مدیران به دنبال موانع نباشند و با رفع مشکلات استان از خروج فعالان اقتصادی از استان جلوگیری کنند. با ایجاد یک تصمیم

حسینی پور با بیان اینکه با بودجه تخصیصی دولت نمی توان به رشد 8 درصدی اعلام شده دست پیدا کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت تخصیص داده است، نمی توان به رشد 8 درصدی اعلام شده دست پیدا کرد. وی تصریح کرد: بر این اساس برنامه ما تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی است. نظر ما این است که اگر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه های مختلف مشارکت کنند، روند توسعه استان تسریع می شود.

وی ادامه داد: در استان مازندران فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در کشاورزی، صنعت و گردشگری داریم و باید بهره وری را بیشتر فعال کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: یک سری از اقشار متمول استان مازندران را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب کرده اند به همین دلیل هر استاندار باید حداقل یک ماه سرمایه گذار جذب و معرفی کند و شهرهای ما نیز در این مسیر توسعه پیدا کنند.

این مقام عالی رتبه استانی با انتقاد از سرگردانی سرمایه گذاران به دفتر ما و کندی صدور مجوزها تصریح کرد: با توجه به ظرفیت عظیمی که در استان وجود دارد، ورود و مشارکت سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی داخلی منطق اقتصادی و منطقی دارد. آیا باید کار کنیم. اخذ مجوز برای جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان بدون نگرانی و جلب اعتماد.

حسینی پور گفت: بخش خصوصی باید در اولویت اول مدیران اقتصادی استان باشد و مدیران استانی نیز بر این اساس عمل کنند.

وی با بیان اینکه نباید کار و پروژه جدیدی در استان باز کنیم، به معنای عقب نگه داشتن استان است، گفت: در این زمینه باید تلاش کنیم تا بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. وی اعلام کرد: باید پروژه های بزرگ و مورد نیاز استان را با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران راه اندازی کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: در حوزه گردشگری عقب مانده ایم و اگر از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی استفاده نکنیم، بودجه دولتی برای جبران این عقب ماندگی از کجا تامین می شود؟ اصلا ممکن نیست

این مقام ارشد دولتی در استان تاکید کرد: زیرساخت های حوزه گردشگری ما باید با بخش خصوصی فعال شود و پروژه های جدید افتتاح شود و آیا می توان پروژه های جدید را رها کرد و در نیمه کاره و راکد قبلی باقی ماند؟ پویایی یک استان داشتن پروژه های جدید است.

حسینی پور با بیان اینکه اگر پروژه های جدید را کاملاً منتفی بدانیم، دیگر به فکر تحول در استان نیست؛ وی تصریح کرد: اما اولویت ما پروژه های نیمه تمام خواهد بود و باید تلاشمان بر این باشد که پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد.

وی اذعان داشت: در خصوص بودجه سفر استانی رئیس جمهور نیز همه مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند که در هر سازمان و ادارات، مدیران باید یک نفر را که مجدانه اجرای بودجه سفر استانی را بر عهده دارد، قرار دهند؛ در این راستا باید برنامه سفر استانی را در دستور کار خود قرار دهند. زیرا این بودجه زودتر از سایر بودجه ها قابل پیوند و دستیابی است.

استاندار مازندران افزود: تاکنون با تخصیصی که در این سفر به استان داده شده، کارهایی آغاز شده و باید گروه نظارت در سازمان مدیریت فعال شود و به طور مرتب بر ادارات استان نظارت داشته باشد و تا پایان سال کار متوقف نشود. امسال.

این مقام ارشد استانی گفت: همه مدیران باید تلاش کنند تا حداکثر بودجه را از سفرهای استانی جذب کنند و بدانید سیاست ما جذب حداکثری بودجه است.

حسینی پور رتبه پنجم ماندران را در تخصیص بودجه استانی کشور راضی کننده ندانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه های دولتی خدمات ملی ارائه می دهند اما متاسفانه بودجه ای که برای حقوق کارکنان ما دیده می شود بر اساس سرانه استانی جمعیت است و مجدانه با آن برخورد خواهیم کرد. این موضوع

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید