بچه های کشتی توجه می خواهند/ نتوانستیم در بازی های ناشنوایان برزیل شرکت کنیم


ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840417

از تیم آزاد انتظار بیشتری داشتیم اما در فرنگی عملکرد بهتری داشتیم

نایب قهرمان المپیک 2004 آتن گفت: از تیم آزاد انتظار بیشتری داشتیم اما در فرانسه عملکرد بهتری داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رضایی نایب قهرمان بازی های المپیک آتن درباره حضورش در انجمن ناشنوایان گفت: و برای این عزیزان زحمت می کشد. بعد از اینکه این مسئولیت را بر عهده گرفتم مصادف شد با شروع کرونا و متاسفانه نتوانستیم مسابقات جهانی و بین المللی داشته باشیم. به این ترتیب پس از مسابقات قهرمانی کشور، همه رویدادها تعطیل شد و ما پایه و اساس همان مسابقات را گذاشتیم. سال بعد مسابقات جهانی در ترکیه برگزار شد که در اردوهای ضعیف و محدود شرکت کردیم اما در رشته های آزاد و فرنگی نتایج نسبتا خوبی کسب کردیم و در هر دو رده بزرگسالان نایب قهرمان شدیم. در رده جوانان در بخش غرب دوم و در آزاد سوم شدیم.

وی با اشاره به المپیک ناشنوایان برزیل تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده امکان حضور پررنگ در مسابقات وجود نداشت. بلافاصله با کمک رئیس فدراسیون مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کردیم. این مسابقات در آذرماه برگزار شد و از اردوها آغاز شد. تا المپیک حدود 9-10 مرحله داشتیم. انصافا هم در آزاد و هم در فرنگی، سرمربی و مدیران تیم زحمت کشیده اند. علی زندی مانند گذشته دستیار ما در تیم ناشنوایان بود.

رضایی ادامه داد: سال گذشته در فرنگی دوم شدیم و با توجه به اینکه محسن سورجان سرمربی سابقمان سرمربی تیم کشتی جوانان شد، علی اشکانی جایگزین او شد که او هم خیلی خوب کار کرد و کار با نتایج درخشانی به پایان رسید. جمشید حیرآبادی مدیر تیم هم بود. در آزاد رضا لایق و همکارانش که پارسال 2 مدال طلا گرفتند، امسال یک مدال طلا گرفتیم. البته با توجه به تغییر اوزان المپیک یکی از طلایی های کشورمان مجبور به تغییر وزن شد. علاوه بر این به دلیل اعزام نشدن یکی از رزمی کاران در رشته آزاد با 7 نفر به برزیل رفتیم و 7 مدال گرفتیم البته از تیم آزاد انتظار بیشتری داشتیم اما در فرانسه عملکرد بهتری داشتیم. انصافاً سطح رقابت در مبارزه با ناشنوایان بالاست.

سرمربی سابق تیم کشتی امید با تاکید بر اینکه قضاوت المپیک برزیل چندان راضی کننده نبود، گفت: جدا از اینکه یکی از کشتی گیران ما مصدوم شد، فینال تا وزن 86 کیلوگرم نیز مشکلات داوری داشت.

علیرضا رضایی که در 31 اردیبهشت 1401 یکی از مهمانان برنامه حلقه طلایی بود، مبارزه با ناشنوایان را ضروری دانست و گفت: مهمترین نیاز ورزش ناشنوایان توجه بیشتر است. این ورزشکاران در صورت حمایت بهتر می توانند توانایی های خود را نشان دهند، البته در مورد سایر رزمی کاران این گونه است، اما در ناشنوایان وضعیت آنها خاص تر است. آنها باید ساعت های طولانی کار کنند و بعد ورزش قهرمانی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید