بیداری ملت ها از قیام امام حسین (ع) سرچشمه می گیرد/ مکتب عاشورا ناآرامی ها را خنثی می کند


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886522

امیری با بیان اینکه بیداری ملت ها و قیام علیه ظلم و استکبار نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) است، گفت: مکتب عاشورا ناآرامی ها را خنثی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: مبارزه با ظلم و ستم یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) است و زنده نگه داشتن این قیام باعث مرگ یزید می شود. زمان را بشناسیم و بدانیم دشمن چه تاکتیک ها و دسیسه هایی را در سر می پروراند و چگونه حق را زیر پا می گذارد و می خواهد ندای حق را در سینه خفه کند.

وی افزود: از قیام امام حسین (ع) می‌توان نتیجه گرفت که هر زمان برای ما عاشورا است و می‌دانیم یزید زمان و حسین کیستند و به همین دلیل است که شیعیان در این قرن‌ها همواره بر این مبنا حرکت می‌کنند. دشمن خوب است فهمیده شد تا زمانی که این الگوی قیام امام حسین (ع) ادامه داشته باشد، نمی توانند مردم را از راه اسلام منحرف کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمنان همواره به دنبال از بین بردن ندای عدالت خواهی و انحراف افکار علیه قیام عاشورا هستند و اگر حضرت زینب (سلام الله علیها) نبود، عاشورا در کربلا می ماند و ندای عدالت خواهی و مبارزه با ظلم به مردم نمی رسید، به همین دلیل دشمنان از همان زمان شروع به تحریف قیام امام حسین (ع) کردند و سعی کردند این قیام بزرگ را کوچک نشان دهند، پس بر همه ما واجب است که از عاشورا بیاموز

امیری تصریح کرد: دشمنان سال هاست که به دنبال تحریف و تغییر جایگاه جلادان و شهدا بوده اند و بر همین اساس است که بزرگان دین تاکید دارند که وقایع تاریخی و قیام امام حسین (ع) باید مومنانه باشد. بیان می شود و در حالی که نهضت حسینی و ندای حق طلبی زنده است، دسیسه های دشمن به خوبی شناخته شده است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ حسینی در تحقق ایرانی قدرتمند گفت: یکی از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتن از قیام امام حسین(ع) علیه ظلم و ستم است چرا که امام زمان(عج) حسین علیه السلام برای کمال و رشد تلاش کرد، امام حسین علیه السلام در پی تقویت شیعه بود و این روند پیوسته و مستمر ادامه دارد، هرچند یکی از مهمترین اهداف ائمه عطار علیهم السلام بود. رشد و تقویت شیعه

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به حرکت رو به جلو ادامه می دهد و امروز ایران که ملت ها را بیدار کرده و در بیداری اسلامی بسیار موفق است، در واقع از امام حسین (ع) الگوبرداری می کند که قرن ها پیش برای بیداری مردم بود. دست به اقدامات و قیام زدند و فریاد عدالت خواهی تا ابد ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید