بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان بوشهر آغاز به کار کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تشکر از گزارش؛ مصعب یحیی دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان بوشهر با تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان بوشهر برگزار می شود.

یحیایی افزود: مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس یک جمله کلیدی دارند که می فرمایند «این جنگ گنج است.» حالا به ما بستگی دارد که چگونه از این گنجینه با هنر استفاده کنیم.

دبیر علمی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان بوشهر گفت: استان بوشهر در عرصه شعر حرف های زیادی برای گفتن دارد و دارد و بیست و چهارمین کنگره شعر مقدس در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود. آثار برگزیدگان استانی در کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

وی گفت: امسال این جشنواره در 7 محور پذیرای آثار شاعران است که در این هفته کودکان و نوجوانان، محور مقاومت، مضامین عاشورا، پاسداشت مقدس، جهاد، تبیین جنگ نرم و جهاد زنان است.

یحیایی گفت: در هر محور یک نفر به عنوان برگزیده و یک نفر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب می شود.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان بوشهر گفت: ارسال آثار به این کنگره محدودیتی ندارد و افراد می توانند آثار خود را در هر قالبی اعم از کلاسیک، نو و سفید به آدرس ایمیل ارسال کنند. shaeri. zahra@yahoo.com برای ارسال

وی تاکید کرد: از جمله اهداف برگزاری بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت، توجه به شعر آفرینی برای شهدای استان و شناسایی ظرفیت ها در استان است، چرا که استان بوشهر در حوزه هنری بسیار غنی است. شعر

یحیایی تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال اشعار جشنواره مذکور 10 شهریور ماه سال جاری است و پس از بررسی آثار و اعلام برگزیدگان در سطح استانی، برگزیدگان برتر در کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت معرفی خواهند شد.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان بوشهر گفت: اشعار منتخب استان ها برای انتخاب آثار برتر شعر در بخش کشوری ارسال می شود و همچنین اشعار برتر هر بخش ویرایش و چاپ می شود. مجموعه های جداگانه

وی افزود: سال گذشته 121 اثر از استان بوشهر به این کنگره ارسال شد که از این تعداد پنج اثر برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر بودند و همچنین شعر آقای حیدر منصور در حوزه کودک و نوجوان سرود شد.

یحیایی تاکید کرد: هدف از برگزاری این کنگره شناسایی ظرفیت های استان است و تا زمانی که استعدادها شناسایی شوند، حمایت ها انجام می شود.


1911e09baffa 7884 433f 80d6 0c4cb3fa59fc خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید