بیشترین افزایش سرمایه در تاریخ نظام بانکی در بانک اجتماعی کارگران رخ داد

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی روز حسابدار را به تمامی فعالان این حوزه و به ویژه همکاران در حوزه مالی، حسابداری و حسابرسی تبریک گفت. بیمه سازمان تامین اجتماعی در بخش های مختلف بیمه ای، درمانی و اقتصادی گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان مهم ترین و بزرگترین صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را پوشش می دهد، فعالیت مالی بسیار گسترده ای دارد و تعداد کمی از سازمان ها در این زمینه فعالیت می کنند. کشور را می توان از نظر حجم گردش مالی و تنوع فعالیت های مالی مشابه این سازمان و در چنین سازمانی یافت. مدیریت صحیح، علمی و هدفمند امور مالی و حسابداری بسیار مهم است.

وی افزود: اهمیت مدیریت مالی صحیح در سازمان تامین اجتماعی علاوه بر تنوع فعالیت ها و مخاطبان متعدد این سازمان به این دلیل است که این سازمان یک سازمان خدمات گرا، حافظ حقوق و یک سازمان است. نماینده ذینفعان برای حفاظت از اموال و دارایی های خود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اهمیت نظارت و کنترل عملیات مالی در این سازمان و پاسخگویی به مردم و ذینفعان در خصوص سرنوشت اموال و دارایی های خود و نحوه استفاده و حفاظت از این دارایی، گفت: با مدیریت صحیح منابع و دارایی‌ها، باید بتوانیم خدمات مناسبی را با شناخت دقیق چالش‌ها و اولویت‌ها و با توجه به نیازها و نیازهای مخاطبان ارائه کنیم. در دوره مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی با تدوین 8 استراتژی در قالب سیستم برنامه راهبردی سازمان و همچنین تعریف 200 پروژه و فعالیت برای اجرای این راهکارها در بخش های مختلف بیمه ای، درمانی و اقتصادی تامین اجتماعی، موفق شدیم دستاوردهای ارزشمند و حرکت در این مسیر تحول ادامه دارد.

موسوی بزرگترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی را به مبلغ 106 هزار میلیارد تومان و همچنین بیشترین افزایش سرمایه تاریخ نظام بانکی را در بانک رفاه از جمله دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در سال 2018، بانک رفاه در سال 2018 به عنوان بزرگترین تسویه بدهی در تاریخ نظام بانکی اقدام کرد. یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ سازمان تامین اجتماعی در این مدت، اوست. از وضعیتی که در ابتدای این دولت داشتیم که باید هر ماه برای پرداخت حقوق و مستمری از بانک وام می گرفتیم، به شرایطی رسیدیم که از ابتدای سال 1401 توانستیم حقوق و ماهانه پرداخت کنیم. مستمری بدون نیاز به استقراض بیش از حد از سیستم بانکی. دادیم

وی با اشاره به ساخت بیش از 130 پروژه عمرانی در سراسر کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار و همچنین بهره برداری از 35 پروژه تصفیه در دو سال و نیم اخیر افزود: مهندسی مجدد ساختاری و سازمانی و بازمهندسی نیروی انسانی. پایه های تحقق هستند اینها دستاوردهایی هستند که باید با قدرت ادامه یابند. اما موضوع مهمتر از دستاورد و عملکرد، بحث عملکرد سالم است که باید توسط همکاران در حوزه مالی و حسابداری و همچنین حوزه های نظارتی سازمان نظارت و رصد شود. اگر با طراحی و استقرار یک سیستم کنترل و ممیزی مؤثر، از سلامت اجرا اطمینان حاصل نکنیم، حتی دستاوردها و نتایج به ظاهر مثبت نیز می تواند به نتیجه متقابل تبدیل شود.

موسوی همچنین گفت: استقلال حرفه ای و بی طرفی همکاران مالی و حسابرسی باید تضمین شود تا با نظارت های داخلی بدون توجه به اینکه مدیر کیست و چه نیازهایی دارند، از سلامت عملکرد مراقبت کنند و اجازه انحراف ندهند. و انحرافات

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با توجه به وجود تهدیدات مختلف داخلی و خارجی پیرامون هر سازمان و دستگاهی گفت: ما متولی مردم و بیمه شدگان هستیم و نباید اجازه تشخیص اشتباه مدیریتی، سوگیری کاذب و خدای ناکرده را بدهیم. فساد یا سوء استفاده برای به خطر انداختن اموال و دارایی های ذینفعان و همکاران مالی و حسابداری سازمان نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند. همه ما باید در قبال کارهایی که انجام داده ایم، تصمیماتی که گرفته ایم و حتی کارهایی که به هر دلیلی انجام نداده ایم پاسخگو باشیم و خوشحالی سازمان اطمینان از صحت کار سازمان به نهادهای نظارتی خارج از کشور است. سازمان وارد مشکلات مالی سازمان شد و با هم افزایی محیط سازمان را برای افراد ناسالم و تهدیدهای احتمالی خطرناک کرد.

بیشترین افزایش سرمایه در تاریخ نظام بانکی در بانک اجتماعی کارگران رخ داد

موسوی همچنین بر اهمیت آموزش و بازآموزی کارکنان تاکید کرد و گفت: همکاران ما در هر زمینه به ویژه در امور مالی و حسابداری باید بهترین متخصصان در رشته خود باشند و یک سیستم آموزشی جامع و موثر برای به روز رسانی مستمر دانش و دانش وجود داشته باشد. تجربه همکاران از سازمان

وی با انتقاد از اینکه با وجود تجربه و دانش 70 ساله سازمان تامین اجتماعی در حوزه تامین اجتماعی، هنوز مجموعه تخصصی راهبردها و مدیریت کلان در این سازمان شکل نگرفته است، بر اهمیت تحول دانش ضمنی و 70 این سازمان تاکید کرد. سالها تجربه در علم و دانش و مستندسازی آن تجربه تاکید کرد و گفت: باید گفت و گوی چند جانبه و تضاد آراء و نظرات بین مدیران و همکاران در سطوح مختلف در حوزه های مختلف سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد تا از ظرفیت های ارزشمند استفاده شود. دانش و تجربه سازمان برای ریشه یابی چالش ها و اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات سیستم مدیریت تامین اجتماعی.

در این همایش مرتضی حسینی معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر ضرورت و اهمیت انضباط مالی در این سازمان گفت: شاید بتوان سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین نهاد مالی کشور دانست. که در بین موسسات کشور با این حجم و تنوع فعالیت مشابه است یا در کشور نداریم و یا تعداد بسیار کمی هستند که در حوزه های بسیار متنوعی در زمینه بیمه، بازرگانی، مالی فعالیت می کنند و خدمات ارائه می دهند. و پولی، پزشکی و بازنشستگی.

معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی تامین اجتماعی اضافه کرد: حوزه مالی با تمامی بخش های سازمان تعامل و تاثیرگذار است. بنابراین همگرایی و هم افزایی از اهداف اصلی این نشست است. برنامه های آموزشی جدی برای همکاران مسئول و همچنین آموزش های ویژه برای آموزش کارکنان سازمان در مورد آینده تامین اجتماعی مورد توجه قرار خواهد گرفت. این آموزش ها که می تواند با استفاده از ظرفیت داخلی یا خارجی سازمان انجام شود، باید متنوع، مفید و کاربردی باشد. همچنین در حوزه مالی برای تامین منابع انسانی آینده سازمان تامین اجتماعی باید به موضوع جانشین پروری توجه کنیم و بنابراین دو موضوع آموزش و جانشین پروری دو برنامه راهبردی ما در تمامی حوزه های سازمانی است. .

حسینی با تاکید بر اینکه بیشترین منابع مالی تامین اجتماعی مربوط به حوزه بیمه است، گفت: امروز مستمری بازنشستگان علیرغم رشد تعداد، به موقع و بدون نیاز به وام از سیستم بانکی پرداخت می شود و این اقدام. حاصل تلاش تمامی بخشهای سازمانی است. ماهانه 42 هزار میلیارد تومان برای پرداخت مستمری و انجام تعهدات نیاز داریم که عمده آن از طریق مجموعه ها تامین می شود. بخش بیمه در این زمینه در رتبه اول قرار دارد و سهم اصلی منابع مالی مورد نیاز این سازمان را تامین می کند. در این شرایط خاص اقتصادی کشور و مشکلات ناشی از تحریم ها، بخش سرمایه گذاری و اقتصادی تلاش می کند وظایف و مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهد و بخشی از منابع سازمان را تامین کند.

وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد از رقم پیش بینی شده در بودجه سال جاری کشور برای پرداخت بدهی های جاری دولت محقق شده است، گفت: با تلاش همکاران در معاونت مالی و بودجه برنامه خوبی به دست آوردیم. و بودجه از سوی سازمان و بالای 65 درصد ردیف بودجه محقق شده است و از این نظر از همه دستگاه ها جلوتر هستیم. این یک نقطه عطف در تعامل ما با سازمان برنامه و بودجه است. امسال مبلغی در ردیف بودجه برای پرداخت بدهی های سالانه دولت لحاظ شد و امیدواریم در سال آینده بتوانیم بیش از مطالبات نقدی خود از دولت دریافت کنیم. در این راستا باید تلاش خود را برای تعامل با دولت و سازمان بودجه برنامه افزایش دهیم تا بتوانیم درخواست های خود را به صورت نقدی دریافت کنیم.

معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی تامین اجتماعی تاکید کرد: باید این تصور را که سازمان تامین اجتماعی یک نهاد ثروتمند و بی دغدغه است اصلاح کنیم و واقعیت های ظرفیت، دستاوردها و چالش های مدیریت تامین اجتماعی را با مردم و کارکنان به اشتراک بگذاریم.

بر اساس این گزارش، علی محمدی سنجر نیز با تبریک روز حسابدار با بیان اینکه عنوان «حسابدار» به عنوان نماد و عنوان برای تمامی همکارانی که در حوزه مالی و بودجه فعالیت می کنند استفاده می شود، گفت: شعار این همایش در نظر گرفته شده است. “اخلاق حرفه ای، کنترل و پاسخگویی”. این شعار بسیار مهم است و کلمات با دقت انتخاب شده آن جایگاه ویژه ای در این حرفه دارد و همه ما سعی می کنیم با آنها زندگی کنیم.

محمدی سنجر در خصوص نقش حسابدار گفت: در سال 1361 یکی از بزرگان حسابداری چارچوب جدیدی را برای حسابداری پیشنهاد کرد که «حسابداری مسئولیت و پاسخگویی» بود که در تقابل با «حسابداری مبتنی بر تصمیم» قرار گرفت. در چارچوب جدید، نقش اجتماعی جدید برای حسابدار بسیار ارزشمند و بسیار فراتر از وضعیت موجود است و جایگاه او را از کارمندی که فقط دستورات مافوق خود را دنبال می کند، به شدت بالا می برد.

وی افزود: در سیستم قبلی رابطه حسابدار و مدیریت یک رابطه دو طرفه بود که حسابدار آنچه را که مدیریت می خواهد انجام می دهد و نتایج آن تصمیمات و اقدامات هر چه باشد به ذینفعانی منتقل می شود که هیچ دخالتی ندارند و مشارکت در این رابطه ذینفعان از این حیث می توانند جامعه و کلیه استفاده کنندگان از خدمات باشند که در تامین اجتماعی معادل بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران می باشند. در شرایط قبلی رابطه ای بین حسابدار و ذینفعان وجود نداشت و مدیران آنچه را که می خواستند به جامعه هدف ابلاغ می کردند اما در چارچوب جدید این رابطه تغییر می کند. یعنی سمت «مدیریت» به «مسئول» تبدیل می شود و حسابدار با مدیر و ذینفع رابطه سه جانبه دارد که بسیار مهم است. نقش حسابدار در حسابداری مسئولیت و پاسخگویی تضمین می کند که جریان اطلاعات بین پاسخ دهنده و پاسخ دهنده جریان عادلانه ای دارد و حسابدار هم از منافع پاسخ دهنده و هم از منافع پاسخ دهنده محافظت می کند.