بیش از 11 هزار واحد مسکونی در دست ساخت است/ ارائه خدمات زیربنایی به درخواست دبیر هیأت مسکن از شرکت وزارت نیرو و گاز


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917950

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان;

در این میان طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم محسوب می شود که در سیستان و بلوچستان علاوه بر اینکه امیدی برای مسکن مستاجران است، برای بیش از 20 هزار نفر نیز شغل ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; نهضت ملی مسکن یکی از برنامه های بزرگ دولت سیزدهم است و پیشرفت فیزیکی مطلوب این پروژه مهم در استان پهناور سیستان و بلوچستان علاوه بر ایجاد اشتغال برای هزاران نفر، امید به مسکن مستاجر را در پی داشته است. که شاید تنها امید تحقق آن باشد آرزوی میزبانی طرحی است که دولت سیزدهم به عنوان یکی از شعارهای اصلی دولت خود مطرح کرد.

با توجه به شعارهای تبلیغاتی رئیس جمهور و برنامه های ارائه شده به شورای اسلامی، در این طرح دولت برای حل مشکل مسکن و برقراری عدالت، 4 میلیون واحد مسکونی در مدت 4 سال از دولت سیزدهم ساخته می شود. برای افراد کم درآمد و بی خانمان قابل دسترسی خواهد بود

عطا الا اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت این طرح را بیان کرد و گفت: تاکنون ساخت 11 هزار و 671 واحد از طرح ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل آغاز شده است. توسعه فیزیکی این پروژه ها مطلوب است و پیش بینی می شود تا پایان امسال 2 هزار واحد به بهره برداری برسد.

وی طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ترین اولویت های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: 20 هزار مصوبه نهایی این طرح در استان ودیعه اولیه را پرداخت کرده اند که منجر به اتصال 19 هزار و 300 متقاضی شد. پروژه های این طرح

دبیر هیأت مسکن استان ادامه داد: اشتغال، تولید و مسکن سه محور مهم توسعه سیستان و بلوچستان است که در این راستا تمام تلاش این اداره کل افزایش اشتغال، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است. .

وی تصریح کرد: این اداره کل به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان استفاده از نیروی انسانی بومی و مصالح ساختمانی با کیفیت تولیدی استان را در اولویت قرار داده است که در نتیجه تعداد قابل توجهی از جویندگان کار را به کار گرفته است. فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و در حالت توقف است.

این مسئول افزود: طرح نهضت ملی مسکن در این استان علاوه بر اشتغالزایی برای بیش از 20 هزار نفر موجب رونق واحدهای تولیدی با گردش مالی 2850 میلیارد تومانی در این واحدها شده است.

به گفته اکبری؛ با توجه به اینکه تلاش دولت در اجرای این طرح ایجاد تعادل بین تقاضا و عرضه مسکن و حتی پیشی گرفتن از عرضه به نحوی است که قیمت تمام شده مسکن کاهش یابد، این استان در خط مقدم اجرای این طرح قرار دارد که پیش بینی می شود. زمین مورد نیاز فراتر از طرح در نظر گرفته شده از اهمیت ملی در کشور محسوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه خواستار ارائه هر چه سریعتر خدمات زیربنایی از جمله آب، فاضلاب و گاز در پروژه های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان شد.

اکبری تاکید کرد: با توجه به پیشرفت حدود 52 درصدی بلوک های این پروژه در استان و آماده بودن بخش قابل توجهی از پروژه ها تا پایان سال جاری، لازم است وزارت نیرو و شرکت گاز تامین کنند. خدمات و انتقال خط

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید