بیش از 50 شرکت دانش بنیان در بورس فعال هستند


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890440

ستاری گفت: در حال حاضر بیش از 50 شرکت دانش بنیان در بورس فعال هستند و تعداد این شرکت ها رو به افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، سورنا ستاری عصر امروز در نشست ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با بیان اینکه دانش بنیان و توسعه چیزی جز فرهنگ نیست، اظهار داشت: رابطه بین شرکت های بزرگ و دانش بنیان هنوز تاسیس نشده و شرکت های بزرگ در حوزه معدن و نساجی جایی در این جلسه ندارند.

وی ادامه داد: باید اقداماتی انجام شود تا این شرکت ها بتوانند در یک دانش بنیان سرمایه گذاری کنند، زیرا این بازار داخلی است و سود بسیار خوبی برای آنها و جامعه دارد و باید این مشکل به استان و حتی کشور رسیدگی شود.

ستاری با اشاره به اینکه تعرفه عمده فروشی شرکت های بزرگ را از حرکت به سمت دانش بنیان باز می دارد، تصریح کرد: یکی از اصول دانش بنیان مهندسی است و باید خودمان بتوانیم آنها را طراحی کنیم و اگر اینطور نیست بعدا ما در توسعه آنها با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مشوق های خوبی برای شرکت های بزرگ اندیشیده شده است و این هدف برای 20 سال آینده شرکت های دانش بنیان است و اکنون مشکل دانش بنیان از بحث پارک های علم و فناوری فراتر رفته و اکنون باید با بازیکنان بزرگ در این زمینه کار کنید. بیایید وارد بحث شویم، زیرا بیشترین تعاملات در آینده با وزارت اقتصاد و وزارت حریم خصوصی خواهد بود، زیرا اینها بازیگران این حوزه در آینده خواهند بود.

بخش‌های زیادی از قانون تعهدات بزرگی را برای شرکت‌های بزرگ ایجاد کرد تا وارد این عرصه شوند.وی گفت: همه اقشار مختلف جامعه باید به نقش و مسئولیت خود عمل کنند تا بحث توسعه دانش‌بنیان به طور کامل محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 شرکت دانش بنیان در بورس فعال هستند و تعداد این شرکت ها در حال افزایش است و حتی شرکت های خطرپذیر، ایمنی مواد غذایی و بیوتکنولوژی نیز اقدامات خوبی انجام داده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه این به نفع شرکت های بزرگ است و مزایای خوبی برای ورود به این عرصه دیدند، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد می توان امیدوار بود که بچه های نخبه یزد در این زمینه بمانند. شهرستان و در راستای توسعه این استان در حال انجام است.

این مسئول تصریح کرد: یزد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه دانش بنیان دارد و استان کویر ویزد ​​بهترین کارآفرین بوده است و هرگز یک فرد ثروتمند نمی تواند کارآفرین شود و کارآفرینان با افتخار به اینجا رسیدند.

وی ادامه داد: کارآفرینی هیچ وقت ناگهانی اتفاق نمی افتد، برعکس مرحله به مرحله اتفاق می افتد، کارآفرینانی که پله به پله رشد کرده اند ارزش حمایت دارند چون بدون رانت رشد کرده اند، چون مقاوم هستند و با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

وی با اشاره به اینکه یزد در زمینه هوش مصنوعی پتانسیل بسیار بالایی دارد، گفت: یزدی ها خانه های قدیمی را به رستوران تبدیل می کردند اما اکنون این خانه ها محصور شده و به خانه های خلاق تبدیل شده و بافت یزد حفظ شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری یزد نیمه کاره است، گفت: یزد اولین کار بود و توسط نهادهای متولی و خصوصی سرمایه گذاری شدیم و یزد به عنوان نماد کارآفرینی اکنون باید به نماد کارآفرینی مدرن و فاز دوم تبدیل شود. باید در اسرع وقت تکمیل شود.تکلیف را تعیین کنید زیرا تبدیل این کارخانه به یک برج و بازی زیبا نیست.

ستاری با تاکید بر اینکه یزد نخبگان زیادی در حوزه دانش بنیان دارد، تصریح کرد: این نخبگان حاضرند برای توسعه دانش بنیان وقت بگذارند و ما به عنوان معاونت علمی و فناوری از آنها حمایت کامل داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش سنتی اقتصاد در حال زیان دهی از توسعه اقتصاد است و مجبور به سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دانش بنیان می شود، گفت: مشارکت کنندگان در اقتصاد دانش بنیان در دیگری نقش دارند. شرکت های میدانی و بزرگ در یک نقطه ضربه می خورند بدون اینکه متوجه شوند می خورند و نمی فهمند از کجا خورده اند.

ستاری در پایان با تاکید بر اینکه شرکت های بزرگ استان باید وارد عمل شوند، گفت: باید صنعت معدن و نساجی استان را متقاعد کنید که وارد این حوزه شوند و مشکلات خود استان را در داخل استان و توجه استاندار در برنامه جدید حل کنند. یزد. بسیار امیدوار کننده است و ما را مجبور می کند هر گونه حمایت لازم را در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید