بین آموزش و پژوهش رابطه مستقیم و تنگاتنگ وجود دارد/ نقش مؤثر مدارس در فرهنگ سازی پژوهشی


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915782

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به ارتباط تنگاتنگ آموزش و پژوهش گفت: مدارس نقش مهمی در فرهنگ سازی تحقیق و پژوهش دارند چرا که مدرسه اولین جایی است که نوجوانان ما می توانند در آن به پرسش و پاسخ بپردازند. تمرکز بر تحقیقات علمی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به هفته پژوهش و اهمیت پژوهش در بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره توجه ویژه ای به موضوع پژوهش داشته و بر حل مشکلات با روش های علمی و تنگ نظری علمی کشور تاکید داشته اند. شکاف و حتی آن در آینده. بیان کردند که ما باید مرجع علمی دنیا شویم و در واقع راه را برای دانش آموزان، معلمان، مربیان و مدیران هموار کردند.
وی ادامه داد: متأسفانه دشمنان ما آرزوی دیدن پیشرفت علمی کشور را ندارند و همواره برای مقابله با این مشکل تلاش کرده‌اند و عده‌ای در داخل نیز سعی در سلب اعتماد به نفس از جوانان دارند در حالی که در بسیاری از علوم ، رتبه های علمی کشور قابل توجه است.
معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری قم گفت: هر چیزی که امروزه به عنوان ابزار و دستگاه فناورانه مورد استفاده قرار می گیرد، حاصل تحقیقاتی است که تبدیل به فناوری شده و در واقع حاصل ارزش افزوده پژوهش است.
وی ادامه داد: نامگذاری یک هفته به عنوان پژوهش و فناوری برای جلب توجه به این معضل و ترویج فرهنگ پژوهش محور است.
قریشی با اشاره به نقش موثر مدارس در فرهنگ سازی پژوهشی گفت: در حوزه فرهنگ سازی پژوهشی، مدارس نقش مهمی ایفا می کنند زیرا اولین جایی که نوجوانان ما سوال می کنند و پژوهش محور می شوند، مدرسه است.
وی افزود: ارتباط مستقیم و تنگاتنگی بین آموزش و پژوهش وجود دارد و انتقال دانش و مهارت از طریق آموزش صورت می گیرد و سپس نتایج تحقیقات مجدداً آموزش داده می شود، بنابراین لازم است هر دو مقوله در مدارس ما مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری قم احترام به پژوهشگران و دانشمندان را ضروری دانست و گفت: فرهنگ قدردانی و تکریم دانشمندان باید در کشور توسعه یابد و زیبنده نیست که دانش آموزان ما فقط ورزش بدانند. یا چهره های هنری، اما در مورد علما کشور را نمی شناسند.
وی تاکید کرد: پیشنهاد می کنم مدارس ما دانش آموزان را در بین دانش آموزان دعوت کنند و از آنها تجلیل کنند تا فرزندان ما ارزش علم و دانش و دانشمندان را بیشتر درک کنند و به نوعی فرهنگ سازی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید