بی تفاوتی سازمان ها و مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی آتش زیر خاکستر است


ساعت: 14:32
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887661

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: متاسفانه برخلاف توصیه های فراوان معاونت بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، همچنان شاهد عدم استفاده از ماسک در مراکز دولتی هستیم. و سازمان ها، مراکز تجاری و مجتمع ها اماکن عمومی و به طور کلی در استان تعطیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل های اجرایی در استان اظهار داشت: استفاده از ماسک در ادارات، سازمان ها و هیئت ها، برگزاری مجالس عزاداری در فضای باز و پذیرایی در خارج از منزل از جمله مصوبات مصوب است. در آخرین جلسه ستاد پیشگیری از کرونا.

وی افزود: همچنین مصوب شد برای پخش زنده مراسم عزاداری از صداوسیما، هیئت های مذهبی تا رسیدگی به این مصوبه کمیسیون استانی از ماسک استفاده کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه برخلاف توصیه های بسیاری که از سوی سازمان بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داده شده، همچنان وجود دارد. عدم استفاده از ماسک در مراکز و سازمان ها، ساختمان های دولتی، مراکز خرید و مجتمع ها، اماکن عمومی بسته و به طور کلی در سطح استان.

شریفی با اشاره به نزدیک شدن به فصل پاییز و شروع مدارس گفت: واکسیناسیون در دو گروه از دانش آموزان بسیار مهم است. دانش آموزان گروه اول در گروه سنی 12 تا 18 سال هستند که بیش از 80 درصد این دانش آموزان واکسن کرونا تزریق شده اند و وضعیت واکسیناسیون در نوبت اول و دوم خوب است و با توجه به پیشگیری از کرونا دستورالعمل، دور سوم واکسیناسیون مورد انتظار در این گروه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در این گروه سنی دانش آموزانی که بیماری زمینه ای یا نقص سیستم ایمنی دارند باید تزریق سوم خود را انجام دهند اما به طور کلی افراد بالای 18 سال که شش ماه از آخرین تزریق خود می گذرد باید برای واکسیناسیون به مراکز استان مراجعه کنند. برای تزریقات تقویت کننده

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد آمار نگران کننده واکسیناسیون در گروه سنی 5 تا 12 سال را اعلام کرد و گفت: آمار واکسیناسیون علیه کرونا در گروه سنی 5 تا 12 سال معادل 20 درصد است. هشداری برای والدین

شریفی تصریح کرد: در آخرین جلسه ستاد استانی تاکید شد که آموزش و پرورش با تشویق والدین تا اول مهرماه، پوشش واکسیناسیون را در این گروه سنی افزایش دهد.

لازم به ذکر است که میزان تزریق واکسن کرونا در گروه های سنی مختلف به شدت کاهش یافته است، به طوری که در ۶ ماه گذشته افراد اقدامی برای تزریق دوز تقویت کننده خود انجام نداده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید