بی خانمان ها صنایع دستی البرز را به خانه آوردند/ زنان هنرمندی که در روستاها سرپرست خانوار هستند را بشناسید!


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855673

پریسا حافظی گفت: بعد از یک سال کار در خانه صنعتگری استان ناگهان صاحب خانه منصرف شد و جای ما را گرفتند اما ما بر هدفمان ثابت قدم ماندیم و در فرهنگسرا به تمرینات خود ادامه دادیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پریسا حافظی کارآفرین برجسته کشور در سال 99 در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: خانه صنایع دستی البرز را با حمایت اداره کل میراث فرهنگی ایجاد کردیم و توانستیم تعداد زیادی هنرجو را در رشته مورد علاقه خود تربیت کنیم.

وی ادامه داد: کمتر از یک سال است که در این فضا هستیم و حدود 300 دانشجو را به سطحی رسانده ایم که بتوانند برای خود سمیناری داشته باشند.

حافظی افزود: بعد از خانه صنایع دستی در فرهنگسرای شریعت مستقر شدیم. این فرهنگسرا در یکی از مناطق کم برخوردار استان یعنی اسلام آباد واقع شده است.

این هنرمند بیان کرد: در این فرهنگسرا 20 کاردستی را به صورت رایگان برای هنرجویان فرا گرفتیم و از سال گذشته هر ترم 300 نفر را برای مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته آموزش می دهیم.

وی گفت: سعی کردیم با آموزش هنر صنایع دستی مردم این منطقه را در مسیر اشتغال زایی قرار دهیم و بتوانند با مدرکی که از دوره ها دریافت می کنند وام گرفته و کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

251f0697 4847 4b48 9977 38558e0be759 خبر خاکستری

حافظی گفت: مهمترین هدف ما در این آموزش در این منطقه کم برخوردار استقلال خانواده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار و کودکان کار است اما متاسفانه شهرداری در این زمینه همکاری نمی کند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

این هنرمند تاکید کرد: زمانی که آموزش ها را در این فرهنگسرا آغاز کردیم، حدود 4 نمایشگاه صنایع دستی برای بانوان سرپرست خانوار برگزار کردیم تا آثار خود را در این دوره ها در این نمایشگاه ارائه و به فروش برسانند، اما متاسفانه تبلیغات بسیار ضعیف است. سودآور بود و نبود.

وی افزود: در همه استان ها این نمایشگاه به صورت ویژه برگزار می شود و فروش آن بسیار بالا و خوب است و واقعا مرهمی بر زخم های زنان، سرپرستان خانوار و کودکان کار است، اما در استان البرز وجود دارد. خصومت زیادی است.” این نیز ما را دلسرد می کند.

حافظی ادامه داد: اجاره غرفه هایی که شهرداری در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می دهد بسیار بالا و ناکارآمد است در حالی که غرفه های عرضه محصولات باید برای این قشر از جامعه رایگان باشد تا در این نمایشگاه ها سودآور باشند.

وی گفت: بستر آموزش رایگان صنایع دستی در مناطق کم برخوردار را گرفته ایم و تا زمان اشتغال از این افراد حمایت خواهیم کرد.

این هنرمند تاکید کرد: مبنای فروش آثار باید توسط مسئولان شهری تعیین شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده و همکاری لازم از سوی آنها صورت نگرفته است.

حافظی بیان کرد: البرز دومین استان کشور دارای خانه صنعت بود و زمانی که خواستیم این خانه را به صورت خودجوش با سازمان میراث فرهنگی استان بسازیم سنگ اندازی شد و در نهایت با همه اینها موانع را پشت سر گذاشتیم و ایجاد کردیم. این خانه.

وی ادامه داد: پس از یک سال فعالیت در خانه صنعت استان ناگهان صاحب خانه منصرف شد و جای ما را گرفتند اما ما بر هدف خود ثابت قدم ماندیم و در فرهنگسرا به آموزش ادامه دادیم.

این هنرمند افزود: از مسئولان ذیربط تقاضا داریم یک صندلی دولتی در اختیار خانه صنایع دستی استان قرار دهند تا بتوانیم برای اشتغالزایی بانوان در روستاها اقدامات موثری انجام دهیم که البته تاکنون بدون فضا این ماموریت را ادامه داده ایم.

55d083fc de09 4386 978f b004a8b41cb0 خبر خاکستری

حافظی گفت: 22 سال است که در کرج در زمینه نقش برجسته و کتیبه های سرامیکی فعالیت می کنم و شاگردان زیادی داشتم و علاوه بر این که در همه جای ایران نمونه کارهایم وجود دارد، خارج از ایران هم کار کردم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای داشتن استانی تاریخی و حداقل حفظ اماکن تاریخی خود نیازمند کمک و همکاری دستگاه های دولتی هستیم و متاسفانه روز به روز با امثال من در این منطقه و اماکن تاریخی ما همکاری نمی شود. فقط شعارهایی در حال تخریب و سردادن است و هیچ راهی برای حفظ آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید