تأثیر «جهاد تبیینی» بر پیروزی انقلاب اسلامی/انقلاب اسلامی در سطح منطقه


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804398

عباس گوری گفت: جهاد تبیین در آن سال ها بسیار مؤثر بود. اگر روحانیت به افشاگری و روشنگری و تبیین ماهیت طاغوت برای مردم نمی پرداخت، مردم حاضر نبودند در 22 بهمن 1357 حاضر شوند و انزجار خود را از دولت تاگوت اعلام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم. با پیروزی انقلاب و رهبری و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و حمایت همیشگی مردم، طومار استبداد پیچیده‌تر شد و سران استبداد و استعمار را مجبور به ترک این کشور کرد. صحنه ایران اسلامی

گروه حجت الاسلام والمسلمین عباسی در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن گرامیداشت سالگرد رجعت امام خمینی (ره) و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحی گفت: معظم له به جهاد تبیین اشاره کردند و در بررسی انقلاب به آنچه در ایران گذشت اشاره کردند. ، اطلاع. ما معتقدیم منبع اصلی این واقعه بزرگ جهاد تبیینی است که امام راحل، سایر علما، طلاب و روحانیت داشتند.

تأثیر «جهاد تبیین» در پیروزی انقلاب اسلامی

امام جمعه شهرستان فاریاب گفت: جهاد تبیین در آن سال ها بسیار مؤثر بود; بیانات امام خمینی (ره) در 15 خرداد 64 و سخنرانی روحانیت فرصت ایجاد کرد و اگر روحانیت ماهیت طاغوت را برای مردم آشکار و روشن نمی کرد و تبیین نمی کرد مردم آمادگی حضور و انزجار خود را از حکومت نداشتند. از تاگوت.

وی با تاکید بر نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم در آن زمان متدین بودند و اسلام، قرآن و روحانیت را قبول داشتند، همه مردم پیرو روحانیت و در رأس آنها امام راحل بودند. و نتیجه جهاد این بود که امسال چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین جمعی گفت: این انقلاب همچنان با شور و نشاط ادامه دارد و دنیا انقلاب جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود قرار داده است و امیدواریم این انقلاب زمینه ساز انقلاب باشد. امام زمان

انقلاب اسلامی در منطقه نقش رهبری را در سیاست و حکومت داشت

خجت الاسلام والمسلمین علی رنجبر ماهانی در گفتگو با شبکه راه آرمان; وی گفت: یکی از برکات و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه سیاسی و حکومتی، رفع ظلم، ظلم، ظلم و ستم در جامعه اسلامی است و مردم نقش مهم، اساسی و تعیین کننده ای دارند. در قانون گذاری کشور، همه پرسی و حکومت کشور».

امام جمعه کاظم آباد با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند ما می خواهیم انقلاب اسلامی خود را در همه کشورهای اسلامی به انجام برسانیم، گفت: در آستانه چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم. پیروزی انقلاب اسلامی و شاهد هستیم که این انقلاب در سطح منطقه خلیج فارس از شرق به غرب آسیا صادر می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر می بینیم حزب الله در یمن ائتلاف سعودی و اماراتی را شکست می دهد به معنای آزادی انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی در سطح منطقه نقش اول را در سیاست و حکومت دارد به گونه ای که روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش می دهد که پس از شکست حزب الله یمن بر امارات، می ترسیم که حزب الله یمن به بنادر اقتصادی اسرائیل آسیب برساند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ماهانی با بیان اینکه روحانیت نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت، خاطرنشان کرد: روحانیت خود را مقلد امام خمینی (ره) می داند، مجمع مردمی با این انقلاب پیروز شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید