تاثیر تغییر معادلات قدرت در مجلس بر انتخاب رئیس فوتبال/ زمزمه رد صلاحیت تاج در حاشیه فدراسیون!


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883767

به نظر می رسد با تغییر چندین معادله، عمر رئیس سابق فدراسیون فوتبال به عنوان نامزد احتمالی انتخابات پیش رو به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در جلسه صبح امروز شورای اسلامی، انتخاب رئیس کمیته اصل 90 قانون اساسی در دستور کار نمایندگان خانه ملت قرار گرفت که نصرالله پژمان فر پس از کسب اکثریت آرا، برگزیده شد. حسن شجاعی رئیس این کمیته شد و به سمت قبلی خود بازگشت.

این موضوع بی ارتباط با فوتبال و اوضاع نابسامان هفته های اخیر فدراسیون نیست. از آنجایی که این روزها فدراسیون فوتبال وارد مرحله انتخابات شده و کمیته پیش گزینش صلاحیت نامزدهای ریاست فوتبال را بررسی می کند، چنین تغییر قدرتی در شورای اسلامی تاثیر مستقیمی بر معادلات فدراسیون خواهد داشت.

پیمان فر که در دوران ریاستش در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی اظهارنظرها و مواضع شدیدی را علیه مهدی تاج مطرح می کرد، حالا دوباره به قدرت رسیده است و بعید است با همان مواضع قوی علیه رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه دهد. شاید این بار هم آتش انتقاد از این نماینده مجلس تندتر شود.

در سراسر راهروهای اتحادیه فوتبال انگلیس، خبر محرومیت تاج به گوش می رسد. او که نقش متهم شماره یک ضرر بیش از 8 میلیون یورویی بایتلمال بچه های ایرانزمین را بازی می کرد، ایراداتی را نیز به اساسنامه قدیمی فدراسیون در کارنامه پربار خود ثبت کرده است که شاید منجر به تصمیم قاطع و صحیح اعضای کمیسیون بدوی.

از سوی دیگر، در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال که به تصویب فیفا نیز رسیده است، به طور مشخص آمده است که هر عضوی که برای 3 دوره عضویت هیئت مدیره فدراسیون فوتبال را داشته باشد، اجازه نخواهد داشت برای این دوره رقابت کند. چهارمین بار در انتخابات که این قانون دقیقاً در مورد مهدی اجرا می شود تاج وصل است و شاید این دلیل دیگری برای رد صلاحیت نهایی بیمار قلبی باشد.

این در حالی است که اخباری مبنی بر عدم الحاق این تبصره از اساسنامه فدراسیون فوتبال به دلیل استعلام از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما رسیده است، اما باید اذعان داشت که در مورد استعلام از فیفا به عنوان عالی ترین نهاد فوتبال جهان، وجود دارد. چنین مشکلی وجود ندارد و تاج هیچ معنایی نخواهد داشت. او اجازه بازگشت ندارد.

اکنون با تغییر موازنه قوا، کمترین انتظاری که از نمایندگان مجلس به عنوان سخنرانان خوش بیان و مدعیان حقوق ملت می رود، مخالفت با بازگشت مسئولان صدها میلیاردی به فوتبال و به گفته آنان است. نقش نظارتی و مدیریتی، تا امکان بازگشت برخی از آنها فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید