تاریخ جدید افزایش حقوق بازنشستگان

تاریخ جدید افزایش حقوق بازنشستگان

به نظر می رسد تمام شده اما خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست.

دولت باید در این ماه با افزایش مستمری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری موافقت می کرد.

انتظار می رفت این افزایش در جلسات هیئت دولت پس از عید فطر به تصویب برسد. به دلایلی این افزایش همچنان در دستور کار کابینه قرار دارد.

در نتیجه احتمالاً حقوق و مستمری کارگران و مستمری بگیران در اواخر ماه جاری پرداخت می شود.

میرهاشم موسی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این خصوص گفت: اطمینان می دهیم به محض تصویب میزان و نحوه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در هیات دولت، مابه التفاوت آن را پرداخت خواهیم کرد. حقوق اردیبهشت در دو روز پایانی این ماه و مابه التفاوت فروردین ماه «به حساب بازنشستگان خرداد و تیر واریز می کنیم.

برای امسال هیات مدیره تامین اجتماعی طبق مواد 96 و 111 قانون این سازمان مستمری را از 57 درصد برای حداقل دستمزد به 38 درصد برای سایر سطوح افزایش داد. جدای از آن، اقتباس باید تا پایان امسال به پایان برسد.

هفته گذشته سازمان تامین اجتماعی جدول حقوق و دستمزد اردیبهشت ماه خود را منتشر کرد و همزمان اعلام کرد: به محض افزایش مستمری در هیات دولت و ابلاغ به تامین اجتماعی، مابه التفاوت دو روز گذشته اردیبهشت ماه پرداخت می شود. ماه مه

در همین راستا اتحادیه کارگران بازنشسته اعلام کردند که حقوق اردیبهشت ماه آنها بر اساس مفاد 1400 صادر شده است.

در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان نیز وضعیت چندان متفاوت نیست. صندوق بازنشستگی کشوری منتظر مجوز دولت برای افزایش 10 درصدی در سال و تعدیل آن است.

به همین ترتیب پیش بینی می شود کارکنان بازنشسته نیز حقوق اردیبهشت ماه خود را به صورت تعهدی دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید