تامین گاز پایدار و ارزان پتروشیمی خراسان؛ خراسان شمالی رئیس جمهور می خواهد


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877824

مدیرکل دفتر جذب و حمایت استاندار خراسان شمالی اعلام کرد؛

سیدعلی میرکریمی گفت: اجرای طرح توسعه و تسهیل شرق به غرب برای پرداخت تسهیلات یارانه ای 50 درصدی برای اجرای طرح های تولیدی و همچنین تامین گاز پایدار و ارزان برای فاز دوم پتروشیمی خراسان یکی است. مهمترین مطالبات خراسان شمالی از رئیس جمهور. آنها مطرح و دنبال خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدعلی میرکریمی مدیرکل دفتر جذب و حمایت استاندار خراسان شمالی در گفت و گو با عصرتراک اظهار کرد: ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از اعضای این طرح توسعه هستند.

میرکریمی با بیان اینکه پرداخت تجهیزات یارانه ای (50 درصد یارانه) برای اجرای طرح های تولیدی خلاقانه و ناتمام با کارمزد 9 درصد از مصوبات اجرای این طرح است، تصریح کرد: این مصوبه تا کنون اجرا نمی شود. سازمان برنامه ریزی کشور

وی همچنین یادآور شد: شرکت های ایمیدرو، ایدرو و پتروشیمی ایران موظفند 15 درصد از سرمایه گذاری های جدید خود را در قالب این مصوبه هزینه کنند و ما درخواست خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت شهرها و نواحی صنعتی استان گفت: برخی از شهرهای صنعتی استان در حوزه آب، برق، گاز، آسفالت، فیبر نوری، مخابرات و تصفیه خانه فاضلاب با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: برخی واحدهای صنعتی در شهرهای صنعتی استان مستقر نیستند که هنوز زیرساخت های لازم را ندارند.

در ادامه مدیرکل دفتر جذب و حمایت استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی نیز نیازمند ایجاد شهرهای جدید صنعتی به ویژه در شهرک بوینورد است.

وی گفت: برای بهبود زیرساخت های مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی و حمایت از ایجاد شهرک های صنعتی جدید در استان به ویژه در شهرستان بوینورد، حمایت مالی رئیس جمهور را می خواهیم. و به بحث واگذاری زمین ارزان به سرمایه گذاران متقاضی توسعه واحدهای صنعتی کوچک در استان می پردازیم.

میرکریمی همچنین به فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تبدیل یک ایده به محصول فناوری نیازمند منابع مالی کافی است، استان نیازمند حمایت مالی دولت از محل اعتبارات در اختیار علم و فناوری است.پارک فناوری های استانی برای تبدیل ایده نمونه سازی و تبدیل آنها به محصولات فناوری و تجاری سازی آنها.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه مجتمع پتروشیمی خراسان اجرای طرح توسعه را در دستور کار دارد، تامین گاز پایدار شمال شرق کشور مشکلی است که امکان اجرای این طرح توسعه را فراهم نکرده است. “E.

میرکریمی گفت: خراسان شمالی از رئیس جمهور می خواهد که بر اهمیت راه اندازی فاز دوم این مجتمع صنعتی تاکید کرده و با تقویت گاز با قیمت کمتر برای وی موافقت کند.

وی افزود: در غیر این صورت تا پایان عمر 30 ساله فاز اول این مجتمع، تمامی سرمایه گذاری های انجام شده در ساخت این مجتمع و واحدهای تولیدی آن در زنجیره از بین خواهد رفت.

مدیرکل دفتر حمایت و تشویق سرمایه گذاری خراسان شمالی همچنین به واحدهای تولیدی ورشکسته متعلق به بانک های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به قوانین و مقررات موجود، امکان واگذاری مجدد واحد تملک شده به مالک اول وجود دارد. بسیار دشوار است، بنابراین از دولت خواسته می‌شود تا قوانین و مقررات واگذاری واحدهای تولیدی تحت مالکیت بانک‌ها را بازنگری کند تا گره‌گشایی شود.

میرکریمی در خاتمه گفت: در این سفر خراسان شمالی نیز موظف به تایید مرجع تایید و صدور مجوز سرمایه گذاری برای طرح های گردشگری از سرمایه گذاری 15 میلیارد تنی تا 100 میلیارد تنی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید