تاکسی در کوم هنوز به صورت نقدی دریافت می شود


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802942

با وجود اظهارات مسئولان شهری و تاکسیرانی کوم مبنی بر تجهیز 3000 دستگاه تاکسی به دستگاه های الکترونیکی اخذ عوارض، مشاهدات در محل نشان می دهد که رانندگان همچنان تمایل بیشتری به دریافت عوارض دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، مشکل دریافت هزینه اضافی به بهانه بی پولی سال ها تنش بین رانندگان و مسافران ایجاد می کند و پرداخت الکترونیک بهترین راه حل برای رفع این مشکل است.

عباس ذاکریان شهریورماه 98 با بیان اینکه راه اندازی سامانه بارکد QR در تاکسی ها با تاخیر مواجه شده است، گفت: برای تسهیل در پرداخت شهروندان باید سبد مشترکی بین کارت شهرداری و بارکد QR ایجاد شود تا از مفقود شدن جلوگیری شود. منابع و ایجاد پورتفولیوهای متعدد و همچنین به کاربران این امکان را می دهد که اجاره خود را با اسکن بارکد QR و عدم نیاز به استفاده از هر دو کارت پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کوم ادامه داد: در صورتی که زیرساخت های مربوط به این موضوع در معاونت فناوری اطلاعات شهرداری مهیا شود از جمله تعریف اتاق پایاپای، نحوه واریز و برداشت وجوه و سایر عناصر نرم افزار، از پایان شهریور ماه می توان در تاکسی ها گنجانده شد.

همچنین در اردیبهشت 99 عباس ذاکریان اظهار داشت: زیرساخت های پرداخت الکترونیکی رانندگان تاکسی در کوم مهیا شده و این طرح را به صورت آزمایشی در برخی از خطوط تاکسیرانی شهر کوم اجرا کردیم که موفقیت آمیز بود و در ماه آینده به تمامی خطوط تاکسیرانی شهر کوم رسید. شهری، مینی‌بوس‌ها و زیرساخت‌های تاکسی‌های بی‌سیم و پرداخت الکترونیکی را از طریق Q. R گسترش خواهیم داد. کد در حال اجراست.

علی نیک در اسفندماه سال گذشته مجهز به تجهیز 3000 تاکسی شهری در مرکز شهر به پرداخت الکترونیکی تعرفه از طریق سامانه QR شد.

نیک سپس به نحوه استفاده از این سامانه اشاره کرد و گفت: با دانلود سامانه قمیار و ورود به گزینه پرداخت الکترونیک می توان به راحتی تراکنش های پرداخت را هنگام استفاده از تاکسی انجام داد.

تا اوایل دی ماه امسال که رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کوم به 3000 تاکسی کوم برای پرداخت الکترونیک یا کد QR مجهز شد، بیش از 5700 تاکسی در کوم وجود دارد. مجهز به پرداخت الکترونیکی هزینه

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی های شهرداری کوم گفت: برای پرداخت آسان هزینه، 3000 تاکسی در کوم مجهز به کد QR هستند که با دستورالعمل و دستورالعمل کامل پشت صندلی ها و رانندگان و مسافران نصب می شوند. به راحتی می توانید تعرفه را از طریق تلفن همراه دریافت و پرداخت کنید.

علیرغم این اظهارات مسئولان شهری، مشاهدات میدانی خبرنگار قم فردا نشان می دهد که بیشتر تاکسی های قم همچنان بلیت نقدی دریافت می کنند و به جرات می توان گفت که از این 3000 تاکسی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیک، همچنان درصد بالایی دریافت می کنند. یکی از دلایل عدم آگاهی مسافران یا عدم تمایل رانندگان به دریافت وسایل الکترونیکی است.

از سوی دیگر سیستم تاکسیرانی استان کوم فرسوده شده، تاکسی جدیدی وارد ناوگان تاکسیرانی می شود.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کوم گرانی و محدودیت فرصت بانکی را دلیل عدم استقبال رانندگان تاکسی از تعمیرات عنوان کرد و ادامه داد: امکان تعمیر خودرو وجود ندارد.

نیک تاکید کرد: در سال های گذشته سالانه 1500 خودرو تعمیر می شد، اما با افزایش قیمت خودرو و بسته شدن سایت تعمیر، برنامه تعمیرات برای مدت طولانی متوقف شد.

لازم به ذکر است در صورت وجود شکایت شهروندان مبنی بر دریافت تعرفه های بالاتر از مصوبه می توانند با سامانه روابط عمومی 137 شهرداری در میان بگذارند و هرگونه شکایت، پیشنهاد و تشکر از رانندگان با شماره تلفن 36628800 قابل دریافت است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید