تاکنون بودجه ای برای اجرای رتبه بندی معلمان پیش بینی نشده است

تاکنون بودجه ای برای اجرای رتبه بندی معلمان پیش بینی نشده است

رتبه بندی معلمی آرزوی دیرینه مربیان بوده و هست. فرهنگیان بعد از 10 سال و پشت سر گذاشتن دولت ها و مجلس های سابق و سابق بالاخره در انتظار تحقق است اما با چه بودجه ای؟

دولت حسن روحانی اگرچه با ارسال لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس یازدهم، از وعده ۵۱ هزار میلیارد تنی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد، اما در نهایت ناکام ماند و عهدشکنی کرد.

این در حالی است که دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده اند که برای رتبه بندی معلمان در نیمه دوم امسال وام 12.5 میلیارد تنی و برای سال آینده 25 میلیارد تن وام در نظر گرفته اند. حساب بودجه درخواست نمایندگان مجلس یازدهم از دولت تامین اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان در سال 1400 است.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی گفت: با پیگیری های مجلس، دولت باید نامه بفرستد و بار مالی مربوط به هزار و چهارصدمین سالگرد رتبه بندی معلمان به تصویب برسد. با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه بندی در سال های آتی در قوانین بودجه دیده می شود، همچنان در اسرع وقت از دولت نامه ارسال می کنیم تا بار مالی ناشی از اجرای این لایحه را تحمل کنیم. در سال 1400. .

نامه دولت به مجلس برای تامین اعتبار اجرای رتبه بندی معلمان
محمدرضا احمدی عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون آموزش در حال مذاکره برای جلسات متعدد با مسئولان دولتی است و برنامه بودجه امسال نیز در حال تنظیم است.

وی افزود: برای تامین رتبه بندی معلمان امسال به 12 هزار و 500 میلیارد تن بودجه نیاز داریم اما سال آینده برای اجرای رتبه بندی معلمان مشکل بودجه ای وجود ندارد و مجلس و دولت رقم 25 هزار میلیارد تن را برای این امر نهایی کرده اند. سال کار، اما برای اجرا در امسال مشکل اعتبار داریم.

عضوکمیسیون آموزش و پرورش مجلس گفت: مجلس و دولت در حال رایزنی برای اجرای رتبه بندی معلمان از 31 شهریورماه سال جاری تا پایان اسفندماه هستند. اگرچه آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس علنی صراحتاً گفت که دولت می تواند با بودجه 12500 میلیارد تنی رتبه 1400 معلمی را اجرا کند اما اکنون گفته اند چنین امکانی وجود ندارد اما دولت و مجلس هستند. تلاش کردن برای داشتن بررسی های نهایی برای اعمال رتبه بندی معلمان.

وی افزود: نظر مجلس و نمایندگان بر این است که رتبه بندی معلمان از 31 شهریور امسال اعمال شود. به معلمان قول دادیم که رتبه بندی را اجرا کنیم. اگرچه شرایط اقتصادی کشور خاص است و خوب نیست، اما همچنان باید برای حفظ جایگاه معلمان تلاش کنیم.

عضوکمیسیون آموزش و پرورش مجلس در پایان افزود: پیشنهاد می شود رتبه معلمان اجرایی تا پایان 6 ماه جاری کاهش یا حتی بدهی تلقی شود و از سال آینده رتبه بندی معلمان عمل شود. “پیشنهاد.

دیدگاهتان را بنویسید