تاکید رئیس جمهور بر رفع نابرابری بانکی برای ایفای نقش موثر در رشد اقتصادی کشور


ساعت: 19:37
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842421

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، موضوعات مدیریت بازار ارز و اجرای سیاست های مناسب کنترل نرخ ارز از طریق بانک مرکزی با توجه به روند رو به رشد و افزایش درآمدهای ارزی قوه مجریه بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه امروز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، وضعیت بانک ها بر اساس میزان مشارکت در دستیابی به رشد اقتصادی مورد توجه دولت بررسی شد. .

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تامین مالی برای توسعه و رشد اقتصاد کشور گفت: باید برنامه ها و اقداماتی برای رفع عدم تعادل بانکی از جمله بازپرداخت بدهی های دولت به سیستم بانکی و اخذ مصوبات لازم تدوین شود. توسط مراجع ذیربط دریافت و اجرا شد.»

در این جلسه موضوع مدیریت بازار ارز و اجرای سیاست های مناسب کنترل نرخ ارز از طریق بانک مرکزی مطرح و مقرر شد این سیاست ها متناسب با روند افزایش و افزایش درآمدهای ارزی کشور اجرا شود.

موضوع کنترل قیمت کالا در بازار نیز مورد توجه قرار گرفت و با توجه به تحویل و ذخیره سازی مقدار مربوطه، مقرر شد توزیع کالا در سراسر کشور با توجه به نیاز استان ها به سرعت و با دقت ادامه یابد. .

در این جلسه موضوع کامیون های وارداتی سال های گذشته و موجود در گمرکات کشور که در ترخیص با مشکل مواجه بودند مطرح و مقرر شد کارگروهی با حضور دستگاه های ذیربط بر اساس ضوابط و مقررات قانونی بررسی شود. وضعیت و گزارش فوری و با در نظر گرفتن تصمیم نهایی. ارائه تصمیم به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید