تاکید فدراسیون بر مهم نبودن نتیجه باعث شد قهرمان شویم


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881387

مربیان کشتی و کشتی ایران چه گفتند؟

مربیان کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران درباره رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسعود واحدی سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان پس از کسب مقام دومی تیم ایران در آسیا گفت: با دو اردوی کوتاه مدت 10 و 5 روزه به مسابقات اعزام شدیم. و ما در این مسابقات به اهداف فدراسیون رسیدیم و اجازه دادیم به بچه ها سستی ندادیم.

واحدی تصریح کرد: بچه ها نتایج خوبی گرفتند و انتظارات ما را برآورده کردند. امیدواریم این بچه ها با تجربه ای که در این مسابقات به دست آورده اند بتوانند در مقاطع بالاتر برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان در ادامه با اشاره به سطح کیفی این مسابقات خاطرنشان کرد: مسابقات در سطح کیفی نسبتاً خوبی برگزار شد، تیم های هند، ژاپن، قزاقستان و قرقیزستان با ترکیب خوبی در این مسابقات شرکت کردند. بچه ها معیار خوبی در این مسابقه بودند

وی افزود: در مسابقات بحرین به نتیجه ای که می خواستیم رسیدیم. ما به دنبال قهرمانی نبودیم اما از قهرمانی خوشحال بودیم و با وجود اینکه با هند امتیاز مساوی داشتیم، فقط به خاطر مدال طلای کمتر نایب قهرمان شدیم.


* اسماعیل نژاد: تاکید فدراسیون بر مهم نبودن نتیجه باعث شد قهرمان شویم.

فرهاد اسماعیل نژاد، سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان فدراسیون کشتی گفت: از تمامی مجموعه فدراسیون کشتی که مسئولیت مقدمات اعزام و اردوهای کشتی را بر عهده داشتند، برای موفقیت و پیروزی کشتی جوانان آسیا تشکر می کنم. قهرمانی در بحرین توسط کشتی جوانان ایران بی اعتنا به زحمات کارکنان فدراسیون کشتی از جمله روابط سمعی و بصری، روابط بین الملل و کارکنان خانه کشتی، آشپزخانه، پزشکان، فیزیوتراپ ها، مراسمات کمیته های داوری و غیره که نقش فعالی در اردوهای تمرینی همه تیم ها داشتند.

اسماعیل نژاد افزود: همچنین از حمید سوریان دبیر فدراسیون، نایب رئیس فدراسیون مهربان، علی محمدی دبیر فدراسیون، مدیر تیم های ملی فرنگی تشکر ویژه دارم و خوشحالم که توانست با همکاری غیرقابل انکار کادر فنی نادر مزولی سرمربی اردبیلی، طیب حیدری از تهران، غلامرضا انتظیری از خراسان رضوی و حسین اسماعیل پور از گیلان که به عنوان کمیته فنی در دو مرحله تدارکاتی در کنار ما بودند. اردوها و مسابقات قهرمانی کشور با کسب 10 مدال در 10 وزن در مسابقات قهرمانی آسیا جواب اعتماد فدراسیون من را داد.

سرمربی تیم کشتی فرنگی نونهالان در ادامه با اشاره به مسیر طی شده برای رسیدن به قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی فرنگی نونهالان در سنندج با توجه به ماه مبارک رمضان و امتحانات خرداد ماه و حضور در این مسابقات. از شش کشتی در سه رده رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با تاخیر برگزار شد و تنها توانستیم یک اردوی ده روزه با یک جلسه تمرینی هر روز و یک اردوی 5 روزه دوم مربوط به اعزامی را بدون شرکت برگزار کنیم. هر دیدار تدارکاتی برون مرزی یا مسابقات بین المللی درون مرزی و بدون اینکه فرصتی برای انتخاب مجدد در اردو داشته باشیم، به همراه 10 نفر اول مسابقات قهرمانی کشور در سنندج به بحرین رفتیم و خدا را شکر با نتیجه مطلوب برگشتیم. نتیجه

اسماعیل نژاد با اشاره به کسب 10 مدال در 10 وزن، تصریح کرد: با توجه به احساسات بچه ها در این سن، خدا را شکر می کنم که همه با مدال برگشتند، زیرا اگر در یک یا دو وزن مدال نگیرند، کشتی گیران بدون مدال وقتی برگشتند بسیار افسرده و غمگین بودند، هرچند صحبت پایانی دبیر و محمد بنا مبنی بر اینکه نتایج تیمی و انفرادی در این مسابقات مهم نیست، زمانی که همه بچه ها اولین حضور خود را در مسابقات برون مرزی تجربه می کنند، بار روانی را کاهش داد. و اعتماد به نفس آنها در کسب افتخار و اثبات شایستگی های مبارزاتی ایرانیان تقویت شد و در نهایت هر 10 نفر توانستند روی سکو قرار گیرند.

وی در سطح مسابقات گفت: از سال 92 تا به امروز چهار دوره به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و دو دوره به عنوان سرمربی تیم جوانان و 7 سال در رده بزرگسالان به عنوان مربی کادرفنی آقای بنا و سرمربی مسابقات جوانان آسیا و تیم بود.جوانان اولین تجربه من در این رده سنی بود که واقعاً برایم مثل هندوانه در کیسه بود چون فکر نمی کنند تیم های قزاقستان ، قرقیزستان و هند با ترکیبی کامل و قدرتمند به همراه تیم های عربستان، عراق و تاجیکستان با چهره های اندک خود در این رده سنی حضور خواهند داشت و سطح مسابقات تیمی و انفرادی را بالا می برند.

اسماعیل نژاد افزود: تا ساعت 5 عصر مسابقات قزاق ها با وجود 3 مدال طلا به دنبال سکوی قهرمانی با حضور آقای تورلیخانف رئیس فدراسیون قزاقستان و رئیس آسیایی بودند. فدراسیون کشتی و با کمک چند داور هندی، قزاقستانی و قرقیزستانی، اما در دور چهارم و پنجم این مسابقه، تعدادی از نوجوانان ایرانی با 205 امتیاز و اختلاف 4 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز، جدول را برگرداندند. 13 امتیاز با پشت سر گذاشتن قزاق ها و بازگشت قهرمانی به ایران.

سرمربی تیم کشتی فرنگی با بیان اینکه موفقیت نوجوانان نوید شالوده خوبی برای آینده کشتی را می دهد، آنها را قدم به قدم نگه دارید و در مسیر درست قرار دهید تا در آینده سربلند شوند. فدراسیون کشتی نیز می تواند با برگزاری اردوهای آماده سازی برای افزایش انگیزه این بازیکنان جوان و مربیان آنها به این روند کمک کند.

اسماعیل نژاد درباره برنامه بعدی تیم جوانان بعد از قهرمانی نیز گفت: در صورت رفع مشکلات شخصی و بهبود وضعیت جسمانی در این مسئولیت شرکت می کنم که برای من که از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی هستم با حضور در اردوهای توانبخشی به این روند کمک خواهد کرد.

وی افزود: چه من در این سمت بمانم و چه مربی دیگری این مسئولیت را بر عهده بگیرد، به آقای دبیر پیشنهاد می کنم شرایط برگزاری مسابقات روز جهانی کودک در رده سنی زیر 15 سال در دی یا بهمن ماه در ایران را فراهم کند تا انگیزه برای این کار تعداد جوانان بیشتر خواهد شد زیرا شرکت حتی در مسابقات محلی می تواند نقاط ضعف فنی این جوانان را شناسایی کند که رئیس فدراسیون تاکید زیادی بر آموزش صحیح مهارت های کشتی و سپس در اردوهای کوتاه مدت از 5 تا 7 روز، نقاط ضعف آنها به نقاط قوت تبدیل می شود

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در پایان با تشکر از مربیان گفت: باید به مربیان این جوانان سرافراز از استان های فارس، البرز، خوزستان، تهران، خراسان رضوی و قم به خاطر موفقیت شاگردانشان تبریک بگویم. توصیه ای به مربیان پایه دارم و دارم که سعی نکنند خود و شاگردانشان را از این موفقیت اشباع کنند و فکر کنند که اورست را فتح کرده اند، زیرا این شروع کار و اولین پله یک نردبان است.

اسماعیل نژاد گفت: این موفقیت را با تبلیغات در شهر خود زیاد نکنید تا این جوانان در باد موفقیت مدال جوانی به خواب بروند. همچنین اجازه ندهید این جوانان برای کسب مدال ملی سست شوند یا در مسابقات بزرگ به پیراهن تیم ملی برسند. در این صورت مطمئناً عمر قایق کودکان افزایش می‌یابد تا در رده‌های جوانان و بزرگسالان جایگاه خود را کسب کند، در غیر این صورت به دلیل کاهش غیرعادی وزن، عمر قایق آن‌ها کوتاه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید