تاییدیه واردات خودروهای کارکرده + شرایط

وی تصریح کرد: این تصمیم برای تنظیم بازار خودرو به منظور تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور پیشنهاد شد که امکان واردات انواع خودرو و کامیون های سنگین با عمر مفید تا 5 سال را فراهم می کند. . تولید داخل کشور عرضه خواهد شد. .

نماینده فسا در شورای اسلامی با بیان اینکه من به همراه تعدادی از اعضای شورای اسلامی از ماه ها قبل پیگیر پیشنهاد واردات خودروهای فرسوده برای تنظیم بازار خودرو و جلوگیری از احتکار در این بازار هستیم، گفت: این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: بسیاری از کشورها از جمله آلمان و آمریکا که ظرفیت بالایی برای تولید انواع خودروهای پیشرو در دنیا دارند، برای پیشبرد بازار خودرو و صرفه اقتصادی آن، خودروهای دست دوم وارد می کنند.

متن مصوبه کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:

به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و تصادفات جاده ای، وزارت ایمنی با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (برون شهری) و شهرداری های کشور مجاز است. سازمان امور کشور و مناطق روستایی (کاربری شهری) نسبت به ثبت انواع تراکتور، کامیون، اتوبوس، وانت و وانت مورد نیاز طبق قوانین و مقررات موجود در خصوص واردات خودروهای زیر 5 سال اقدام نماید. آیین نامه اجرای این بند با تاکید بر تامین قطعات و خدمات پس از فروش توسط وزارتخانه های ایمنی، راه و شهرسازی، کشور، اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می شود. و معاینه فنی و حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید