تا زمان امضای قرارداد مرزی باید محتاط باشیم


ساعت: 22:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902753

دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز سه شنبه در سخنرانی خود به مناسبت میلاد حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) و هفته وحدت به توسعه داخلی لبنان و منطقه پرداخت. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز سه شنبه سخنرانی خود را آغاز کرد و به بررسی رویدادهای داخلی لبنان و منطقه پرداخت.

این سخنرانی در همایش حزب الله به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) و هفته وحدت در حومه جنوبی بیروت برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این سخنرانی به بحث هفته وحدت و توسعه لبنان می پردازم، تصریح کرد: مسلمانان باید وحدت و همبستگی عملی داشته باشند و بر نقاط مشترک تاکید کنند، نه اختلاف و تفاهم در مواضع مختلف.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه نباید در مواضع متناقض زیاده خواهی کرد، ادامه داد: مردم یمن با هر چه داشتند عشق خود را به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نشان دادند، اما وجود رژیم صهیونیستی یک مکان است. تا ما خوشحال باشیم اجازه نمی دهد

نصرالله با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با نامگذاری هفته وحدت جنجال بر سر میلاد پیامبر(ص) را رفع کرد خاطرنشان کرد: ملت یمن که در محاصره قرار دارد و با بحران های معیشتی، بهداشتی و امنیتی مواجه است. چهره میلیونی میلاد پیامبر را جشن می گیرد. باید با تمام احترام از آنها قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر با رویگردانی اعراب از بت پرستی به سوی خداپرستی رحمتی برای اعراب داشت، تصریح کرد: پیامبر(ص) ارزش های اخلاقی و انسانی را زنده کرد. پیامبر (ص) وقتی حکم کرد که خون و مال مردم حرام است، مهربان بود. اما امروزه برخی از کشورهای غربی هستند که مردم را به جهل می کشانند.

دبیرکل حزب الله با انتقاد از افزایش زاد و ولد حرامزاده ها در کشورهای غربی و ترویج فرهنگ همجنس گرایی در این کشورها، این امر را جهل خواند و گفت: مجازات های اسلامی در ظاهر سخت است اما در باطن رحمت است. . حضور و رسالت و اعمال و نصایح پیامبر هم رحمت بود.

ما منتظر موضع رسمی درباره توافق با صهیونیست ها هستیم

نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع مرزبندی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و تاکید کرد: ساعات سرنوشت سازی در پیش است. ما به عنوان لبنانی منتظر موضع رسمی رئیس جمهور خود و دشمن صهیونیستی درباره این مذاکرات هستیم. ما منتظر مواضع رسمی هستیم وقتی هیئت ها به راس الناکوره رفتند و توافق نامه را امضا کردند، می توان گفت که توافق حاصل شد.

وی با بیان اینکه اظهارات ضد و نقیض مقامات صهیونیستی را در هفته های اخیر دنبال کرده ایم، تصریح کرد: در کابینه کنونی رژیم صهیونیستی نیز اختلافاتی وجود دارد. ما باید مراقب باشیم. آنچه در چند روز گذشته اتفاق افتاده مذاکرات سختی بوده است، ما از ابتدا گفته ایم که در کنار دولت لبنان خواهیم بود. این توافق باید خواسته های دولت لبنان را حل کند و در این مورد ما مشکلی با این موضوع نداریم. ما باید هوشیار باشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: برخی رسانه های اسرائیلی و عربی این ادعا را تبلیغ می کنند که حزب الله می خواهد این توافق را از بین ببرد، هرچند حزب الله از ابتدای این پرونده رفتار مناسبی داشته است. آنچه برای ما مهم است دفاع از دولت در مطالبات مردم لبنان است.

دیدگاهتان را بنویسید