تب کریمه کنگو منجر به نارسایی کبد و مرگ می شود/ نیاز به تهیه گوشت از مراکز دامپزشکی


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877985

استاد سینا ملاشاهی گفت: تب کریمه در کنگو تب خونریزی دهنده ای است که در صورت عدم درمان در مراحل اولیه بیماری می تواند منجر به نارسایی کبد و در نهایت مرگ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ سینا ملاشایی صنعتگر رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: تب کریمه در کنگو در واقع تب خونریزی دهنده با علائم اولیه تب و بدن درد است.

وی افزود: اگر این بیماری در مراحل اولیه درمان نشود منجر به خونریزی از دهان، بینی و سایر نقاط بدن و در نهایت نارسایی کبد و مرگ می شود.

این مسئول ادامه داد: شایع ترین نوع انتقال این بیماری از طریق دام آلوده به انسان است و اغلب از طریق کنه منتقل می شود.

ملاشاهی صنعتگر افزود: در خصوص تب کریمه کنگو چهار راه انتقال وجود دارد که یکی از آنها از طریق کنه، برخورد با دام آلوده، دست زدن به گوشت خام آلوده و تماس با مخاط فرد مبتلا از دیگر راه های انتقال این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود گوشت لازم از فروشگاه های معتبر و زیر نظر دامپزشکی که دارای مهر دامپزشکی برای تایید گوشت است تهیه شود و سپس قبل از تماس با دست، گوشت در فریزر نگهداری شود و سپس قطعه قطعه کنید زیرا این روش خطر ابتلا به تب کریمه کنگو را کاهش می دهد.

رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: با توجه به اینکه سراوان یک شهرستان مرزی است، تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای شهروندان به بیماری تب کریمه در کنگو گزارش نشده است، اما در سال های اخیر مواردی در چنین فصلی مشاهده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید