تحریم های مالیاتی در انتظار مالیات دهندگانی است که مشاغل واقعی خود را پنهان می کنند


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842382

مدیرکل حسابرسی سازمان مالیاتی گفت: در صورتی که فعالیت انتخاب شده در ثبت نام مودیان با فعالیت اقتصادی واقعی آن مطابقت نداشته باشد، از نظر سازمان اظهارنامه نخواهد کرد و جریمه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، مدیرکل دیوان محاسبات سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در صورتی که نوع فعالیت انتخاب شده برای ثبت نام مودیان با فعالیت اقتصادی واقعی مودی مطابقت نداشته باشد، فعالیت اقتصادی وی جریمه خواهد شد.

شاهین مستوفی گفت: مالیات مقطوع برای اجرای 1400 برای مشمولان تبصره تعیین شده است. ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم فقط برای فعالیت اقتصادی انتخاب شده در فرم مربوطه و در صورتی که نوع فعالیت اقتصادی انتخابی با فعالیت اقتصادی واقعی مطابقت نداشته باشد قابل اعمال است اما مؤدی اظهارنامه‌ای مبنی بر اقتصادی واقعی خود ارائه نکرده است. فعالیت.

مستوفی افزود: بدیهی است که این مغایرت، مودیان را از هرگونه معافیت و نرخ صفر مالیاتی برای فعالیت اقتصادی پنهان محروم می کند.

وی افزود: این مودیان علاوه بر ارتکاب جرم مالیاتی، بابت درآمدهای ناشی از فعالیت های مخفیانه مشمول جریمه غیرقابل بخشش 30 درصدی خواهند شد.

مدیرکل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه خردادماه موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی افراد و صاحبان مشاغل است، گفت: برای برخورداری از معافیت یا صفر نرخ و معافیت مالیاتی، لازم است اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی به درستی در مهلت مقرر تشکیل شود. قانون. مدت

شاهین مستوفی گفت: طبق قانون، افراد (صاحبان مشاغل) باید اظهارنامه یا فرم مالیاتی خود را طبق تبصره ماده 100 اجرای 1400 خود تا پایان خرداد ماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیاتی به اینجانب تحویل دهند. tax.gov.ir مالیات خود را ارسال و پرداخت کنید.

وی با اشاره به اینکه مودیان می توانند با ارائه اظهارنامه شفاف از فرصت پذیرش اظهارنامه یا فرم مالیاتی استفاده کنند، افزود: داده های ورودی اعم از اطلاعات فروش، اطلاعات حساب بانکی (POS) و سایر اطلاعات موجود در بانک های اطلاعاتی سازمان را اجرا می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید