تحویل سال آینده 30000 تن کاغذ چاپی و کتاب درسی


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842647

علی لطیفی گفت: با تفاهم نامه ای با شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، توافق شد تا 30 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر کتاب های درسی سال آینده به دانش آموزان عرضه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، امشب با حضور حجت الاسلام لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، نیکونژاد مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، مدیران عامل شرکت های افست و انتشارات و جمعی از مدیران دو تفاهم نامه و قرارداد تامین 30000 تن کاغذ آموزشی امضا شد.
با این تفاهم نامه قرار شد 30 هزار تن کاغذ چاپ برای کتاب های درسی سال آینده تامین شود.
حجت الاسلام لطیفی به تقویت و حمایت از تولید داخلی به عنوان راه حل اصلی مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: ممکن است تولید داخلی با چالش های اقتصادی همراه باشد اما در نگاه کلان این چالش به چشم نمی آید و در اولویت است. رویکرد حمایت از تولید
وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از تولیدکنندگان داخلی، امضای این تفاهم نامه را گامی موثر در جهت تامین کاغذ مورد نیاز کتاب های درسی دانش آموزان خواند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کیفیت بالای تولیدات ایرانی، این نشست را سرآغاز تحول در تامین کاغذ مورد نیاز در حوزه کتاب های درسی و نشر دانست و بر حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.
در ادامه این نشست نیکونژاد مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از تلاش های ویژه دولت سیزدهم و معاون اول رئیس جمهور در حمایت از کالای ایرانی تقدیر کرد و گفت: این قرارداد بزرگترین قرارداد تولید و تحویل کالاهای ضروری است. کتب درسی کشور پاسخگوی نیاز دانش آموزان است.
وی اجرای منویات مقام معظم رهبری را در شرایط سخت کمبود، جنگ نابرابر و تحریم های ظالمانه دشمنان پس از سال ها افتخار شرکت بررسی کرد و خاطرنشان کرد: این شرکت در سال 90 موفق به تولید تنها 14 هزار تن کاغذ و ارائه آموزش و آموزش شد. وی ضمن تامین 5000 تن کاغذ تحریر در اواخر دهه 1400، توانسته است با ادامه تولید این نوع کاغذ به تعهد اخلاقی و اجتماعی خود مبنی بر تامین کاغذ کتاب درسی عمل کند.
با اشاره به شعار نیکونژاد خود در دولت سیزدهم، می توان این اقدام را گامی بلند در جهت تامین نیازها و خودکفایی کشور دانست و گفت: اجرای این توافق از خروج 30 میلیون دلار از کشور جلوگیری می کند. واحد پول.
وی حمایت وزرای آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق این تفاهم نامه را بسیار ارزشمند دانست و بر اراده کارکنان مجتمع چوب و کاغذ مازندران برای اجرای این تفاهم نامه تا پایان سال جاری تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تاکید کرد: با حمایت دستگاه های اجرایی کشور، این مجموعه تا پایان امسال می تواند 15 هزار تن دیگر از نیاز کشور را پوشش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید