تخصیص 19 میلیون نفت سفید در فارس/ وضعیت ذخیره سازی سوخت خوب است


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917953

طاهری از توزیع 19 میلیون لیتر نفت سفید در فارس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با افزایش سرما و کاهش دما، تامین سوخت لازم یکی از نیازهای مناطق روستایی فاقد گاز طبیعی است تا مردم این مناطق بتوانند منازل خود را گرم کنند و از تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی خود استفاده کنند.

اسداله طاهری مدیرکل شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس در گفتگو با خبرنگارشیراز وی از توزیع 19 میلیون لیتر نفت سفید از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: این میزان عمدتا در نقاط بدون گاز مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه این نوع سوخت به صورت پراکنده در نقاط سردسیر، معتدل و گرم استان توزیع می شود و این امر ادامه دارد، افزود: این اقدام به صورت الکترونیکی انجام می شود و میزان سهم هر خانواده بستگی به تعداد افراد خانواده دارد. سهمیه به کارت بانکی سرپرست خانوار واریز و بر اساس آن شارژ می شود.

مشکل خاصی برای توزیع یورو بنزین وجود ندارد

طاهری در پاسخ به سوال خبرنگار ادامه داد این رسانه در خصوص وضعیت بنزین پمپ بنزین ها گفت: از آنجایی که پالایشگاه شیراز یورو بنزین تولید نمی کند، این محصول را از پالایشگاه بندرعباس خریداری کرده است، اما مدتی است که به دلیل برخی محدودیت ها، تولید یورو بنزین در طوه انجام می شود. پالایشگاه نیز متوقف شده است، اما میزان ارسال آنها تقریباً مطابق با استانداردهای جهانی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: وضعیت عمومی سوخت در استان عادی است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم و تمامی فرآورده های نفتی ما به صورت عادی توزیع می شود.

طاهری به میزان سوخت دریافتی کامیون ها نیز اشاره کرد و افزود: کامیون هایی که در داخل شهر تردد می کنند بارنامه دریافت می کنند و آنهایی که خارج از شهر تردد می کنند بارنامه دریافت می کنند و بسته به تناژ کامیون ها کلاس دارند. و همچنین بارنامه و باربرگ ها سوخت آنها در نقشه بارگیری می شود و این بارگیری و سوخت گیری از مرکز انجام می شود و ربطی به استان ها ندارد.

مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس گفت: شایعاتی مبنی بر کمبود سوخت وجود دارد که صحت ندارد.

افزایش 35 درصدی قیمت کامیون ها از ابتدای آذر

طاهری تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز حمل و نقل، اقداماتی در زمینه نفت کش ها انجام شده است، بنابراین قیمت نفتکش هایی که از بوشهر، بندرعباس، ماهشهر و … به ما سوخت می دهند، افزایش یافته است. به عنوان مثال از ابتدای آذرماه علاوه بر 35 درصدی که در ابتدای سال افزایش داشتیم، 25 درصد دیگر نیز افزایش داشته ایم.

این مسئول ادامه داد: برای تشویق نفتکش ها علاوه بر موارد ذکر شده، 20 درصد نیروگاه های استان را هم نگاه کردیم.

مدیرکل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فارس افزود: نیروگاه های استان فارس از ابتدای فصل سرما معمولاً نیاز به سوخت دوم دارند و گاز آنها قطع شده و مجبور به استفاده از گازوئیل یا گازوئیل هستند و آماده سازی ها انجام شده است. در این رابطه ساخته شده است.

وی درباره سوخت صنایع و کارگاه های نیازمند سوخت نیز اظهار داشت: این مشکل خاصی نیست و صنایعی که تحت پوشش اداره کل حراست هستند باید مدارک خود را در سامانه ثبت و درخواست خود را برای تایید به سازمان مذکور ارائه کنند. و دستور لازم جهت بررسی و انجام سوخت آنها با ثبت نام در سامانه شرکت پخش فرآورده های نفتی کمتر از 24 ساعت و کمتر از 2 ساعت در روزهای کاری اعلام می گردد.

وی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سوخت مورد نیاز پروژه های راهسازی، مسائل مربوط به اداره جهاد کشاورزی و مصرف مورد نیاز شهرداری را پیگیری کرده است که متولی هر کدام از این سوخت ها را تایید می کند. بلافاصله شرکت توزیع فرآورده های نفتی را تحویل می دهد.

طاهری در پایان گفت: بر اساس اعلام پلیس راه تکابیه بیش از 95 درصد ماشین آلات کشاورزی ثبت نام و به صورت فصلی مورد استفاده قرار می گیرد و اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایید و سپس شرکت اقدام به توزیع محصولات کرد. آنها را ثبت کنید و سوخت آنها را دریافت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید