تداوم هوای ناسالم امروز تهران

تداوم هوای ناسالم امروز تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم اکنون (چهارم بهمن ماه) در شرایط ناسالم قرار دارد.

پیش بینی های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که با توجه به پایداری و سکون جوی همراه با تجمع آلاینده ها در ساعات پایانی و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در اکثر مناطق در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت. .

تداوم این شرایط جوی موثر در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری می کند. فقدان باد موثر و افزایش ترافیک در اواخر روز سه شنبه غلظت آلاینده ها را افزایش می دهد و شرایط ناسالم را در بیشتر مناطق ایجاد می کند.

با توجه به پایداری جو تا صبح فردا (پنجم بهمن) همزمان با شروع تردد خودروها، پیش بینی می شود غلظت ذرات معلق افزایش یافته و وضعیت در اکثر مناطق برای گروه های حساس ناسالم و ناسالم باشد.

کاهش سرعت باد در طول روز منجر به تجمع آلاینده ها می شود. این شرایط جوی تا پایان روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. با افزایش ترافیک عصرگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش می یابد و در نتیجه وضعیتی ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر مناطق ایجاد می شود.
میانگین کیفیت هوای تهران در حال حاضر 151 با شاخص آلاینده «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» است که به معنای شرایط ناسالم برای همه است. همچنین شاخص آلاینده هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون» با میانگین 157 و کیفیت هوای پایتخت برای همه ناسالم بوده است.

بر اساس دستورالعمل‌های ایمنی صادر شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس هستند و از انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند. سایر افراد نیز باید فعالیت های طولانی مدت یا شدید در فضای باز را کاهش دهند. فعالیت پایدار به هر فعالیتی در فضای باز گفته می‌شود که افراد به‌طور دوره‌ای برای چندین ساعت انجام می‌دهند و باعث تنفس سخت‌تر از حالت عادی می‌شوند. باغبانی، فعالیت های شدید در فضای باز مانند دویدن و غیره. از جمله این فعالیت ها هستند. فعالیت شدید هر فعالیت شدید در فضای باز است که تنفس را برای افراد دشوار می کند.

توصیه می شود شهروندان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و در مواقع لزوم از ماسک مناسب N95 استفاده کنند.

لازم به ذکر است کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود که بر اساس آن از 0 تا 50 در محدوده هوای پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و از 101 تعیین می شود. تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس. در محدوده 151 تا 200 هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و در محدوده 201 تا 300 هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید