تدوین طرح جامع عفاف و حجاب در کشور / تشکیل شورای امربه معروف در 70 واحد استان یزد

وی با اشاره به سه رویکرد به موضوع عفاف و حجاب در کشور گفت: برخی معتقدند حجاب اختیاری است که این رویکرد نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه وضعیت فرهنگی را تشدید می کند و حجاب شرعی. راه حل اصلی است و رویکرد تداوم وضعیت موجود است که بیش از 40 سال است انجام می شود و تنها با کار فرهنگی به دلیل نبود گیرنده و نبود زیرساخت قوی نمی توان کار را به سرانجام مطلوب رساند.

دبیر ستاد امربه معروف و ناهی یاز منکر استان یزد ارائه برنامه و طرح کامل و کامل عفاف و حجاب را یکی دیگر از رویکردهای این حوزه خواند و گفت: ستاد امربه معروف و نهی یز. منکار بنا به تکلیف ذاتی و قانونی خود دارای طرح جامع عفاف و حجاب است که حجابی را تدوین و به همراه ضمیمه های آن در سایت ستاد کل کشور قرار داده تا عموم مردم آن را مطالعه و درک کنند. نقاط قوت و ضعف.

صانعی افزود: در صورت مراجعه عموم مردم به سایت مذکور و ارائه نظرات خود در خصوص طرح جامع عفاف و حجاب، این طرح پس از بررسی و ارائه در مجلس در آینده نزدیک در سراسر کشور به صورت کارشناسی اجرا می شود.

وی حفظ نظام اسلامی، صیانت از خانواده و تخطی از ارزش های خانواده، پاسداری از خون شهدا و حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی را از دلایل اضطرار رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب دانست. و افزود: بسیاری از شبکه های فارسی زبان با بودجه های کلان به موضوع عفاف و حجاب پرداخته اند تا خانواده ایرانی اسلامی را از بین ببرند و همه اینها اهمیت تسریع در این موضوع را نشان می دهد.

صانعی دلیل شکست طرح ها و مصوبات حجاب در سال های اخیر را نبود برنامه جامع و کاربردی برای همه متولیان امر، نبود متولی واحد و خلأهای قانونی و غیرقابل اجرا در بحث حجاب می داند. و افزود: در سال های اخیر بحث عفاف و حجاب متولی نداشت. همه آن را به دیگری واگذار کرده اند و در نتیجه اگر وزارت خانواده تشکیل شود، پیگیری های وزارتخانه ای در این زمینه انجام می شود.

وی بیان کرد: امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر مدعی تهیه طرحی در سطح کشور است که در آن اقدامات منفی از جزای نقدی تا حبس برای عدم رعایت حجاب، پیگیری کارهای فرهنگی و اجرایی، ترویج طرح و فعال سازی آن فرهنگ سازی خواهد شد. تذکر دادن و تذکر دادن به عنوان اصل امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی های این طرح است.

دبیر ستاد امربه معروف و ناهیه منکر استان یزد افزود: در این طرح 11 حوزه اجرای عفاف و حجاب شامل دستگاه های دولتی و حاکمیتی، محلات، منازل و خانواده ها، وسایل نقلیه، مراکز خرید در نظر گرفته شده است. مراکز فرهنگی، ورزشی، پوشاک، آموزشی، جاده ها و مراکز اجتماعی، فضای مجازی، باندهای اشاعه فحشا و سایر اشکال فساد.

دیدگاهتان را بنویسید