تذکر اختیارات عزیزی هادم دبیرکل فدراسیون فوتبال / اساسنامه مانع از حضور رئیس برکنار شده در جلسه نیست!


ساعت: 19:53
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842427

رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال به اعلام عدم حضورش در جلسه 20 خرداد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کمیته استیناف فدراسیون فوتبال روز گذشته رای کمیته اخلاق مبنی بر برکناری دو ساله شهاب الدین عزیزی، هادم، رئیس برکنار شده فدراسیون از تمامی فعالیت های مرتبط فوتبالی را به درستی تایید و تصویب کرد.

همچنین با اعلام این کمیسیون، نامه عدم امکان حضور رئیس معزول در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در 19 خرداد با دستور جلسه بررسی برکناری موقت وی به منظور محرومیت عزیزی به وی ابلاغ شد. -خادم فرصت حضور در جلسه.

این ابلاغیه امروز طی نامه ای از سوی حسن کامرانی فر دبیرکل و دبیر مجمع فدراسیون فوتبال به عزیزی هادم ارسال شد اما رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال به این موضوع و دستور برکناری وی واکنش نشان داد.

عزیزی هادم در نامه ای رسمی از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال برای حضور در جلسه 20 اردیبهشت ماه سال جاری دعوت شد که اکنون رئیس جمهور مستعفی سلب این فرصت را خارج از اختیارات دبیرکل می داند.

استناد شهاب الدین عزیزی خادم بر اساس اساسنامه فدراسیون است که به موجب آن به عضو رد صلاحیت شده حق دفاع از یکی از اعضای برکنار شده در مجمع و البته کمیته اخلاق و استیناف داده می شود. قطعا با حضور عزیزی هادم مخالفتی نداشت.

رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال در پایان نامه خود خطاب به دبیرکل، ممنوعیت حضور وی در جلسه مهم صبح سه شنبه را مغایر با مفاد قانون اساسی دانست و آن را مغایر با اصول فیفا دانست.

متن نامه بدین شرح است: «به نام خدا
دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال
سلام؛
با احترام، به نامه № 1458 به تاریخ بازگردید
به یاد می آورد:
1. جنابعالی حق ابطال حضور اینجانب در مجمع عمومی را ندارید و هیچ یک از مفاد اساسنامه چنین اختیاری به شما نداده است.
2. آرای کمیته اخلاق و شکایات هیچ گاه موضوع حضور یا عدم حضور اینجانب در مجمع برای آزادی من نبوده است. خواهشمند است چنانچه در این مورد ابهامی دارید سریعاً و بدون معطلی موضوع را از کمیته محترم استیناف که رأی قطعی صادر کرده است استعلام نمایید.
3- اشتباه جنابعالی این است که جلسه 19 خرداد 1401 را یک جلسه انتخاباتی می دانید. در حالی که مجمع دهم هورد، مجمع انتخاباتی نیست و جلسه ای برای بررسی برکناری موقت من از هیئت رئیسه فدراسیون است.
4- دلیل نهایی و اصلی حضورم در جلسه دهمین مجمع هورداد طبق اساسنامه فدراسیون فقط دفاع از اتهامات و تخلفات منتسب به اینجانب است. حضور متهم در جلسه رسیدگی در مرجعی که طبق اساسنامه خود مجمع عمومی است، حقی قانونی، مدنی و مشروع است و هیچ شخص یا مقامی حتی قوه قضاییه حق سلب موقت را ندارد. رئیس جمهور را از حق دفاع از خود آزاد کرد. حضور متهم در جلسه، فعالیت فوتبالی نیست که شما بر اساس تصمیم هیات تجدیدنظر، رئیس تعلیق شده را از شرکت در جلسه رسیدگی به آزادی وی توسط مجمع عمومی محروم کنید.
5- با توجه به اینکه همین نامه را برای ریاست محترم دادگاه تجدیدنظر ارسال می نمایم، ولی کلیه مسئولیت های قانونی برای جلوگیری از حضور اینجانب در مراجع داخلی و بین المللی بر عهده جنابعالی و مراجع قضایی فدراسیون فوتبال است.
5- طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال در روز دهم خرداد در جلسه حضور خواهم داشت. «جلوگیری از حضور اینجانب یا حذف آن از دستور کار هرگونه بررسی برکناری من با هرگونه تغییر در دستور جلسه مجمع عمومی مزبور، نقض آشکار قوانین و مقررات اساسنامه فدراسیون فوتبال و قوانین بین المللی فیفا و سایر موارد است. قوانین بین المللی . . “

بعید نیست با توجه به وضعیت بلاتکلیف فعلی هیئت و اختلافات داخلی، منویات شخصی برخی از اعضا منجر به اتفاقاتی بر خلاف اساسنامه فیفا مصوب فدراسیون فوتبال شده باشد.

با توجه به تفاسیر فوق؛ در صورت ممانعت از ورود شهاب الدین عزیزی هادم به مجلس دهم برای دفاع از خود، این پرونده حساس و خطیر می تواند به روی مراجع بین المللی باز شود.


ae0f67af 3b33 4ce2 b987 cd6045f925f7 خبر خاکستری


306f6f6a dca0 4b41 a04d e7c86c4cc648 خبر خاکستری


8e88ad43 69e2 4f07 8aca 33c3fa99b4ef خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید