تزریق واکسن کرونا برای 97 درصد از جمعیت بالای 12 سال گیلان


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892037

معاون علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه 97 درصد از جمعیت بالای 12 سال استان واکسن کرونا تزریق شده اند، گفت: دانش آموزان باید از هم اکنون واکسینه شوند تا همزمان با این بیماری از آنها محافظت شود. ابتدای پاییز.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته اسماعیل نورصالحی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۱۷ آذرماه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز روند نزولی ویروس کرونا در موج هفتم و بهترین فرصت برای تزریق دوزهای اضافی و یادآوری درباره واکسن، تصریح کرد: در آستانه مهر و حضور دانش آموزان در مدارس داریم.

وی با بیان اینکه 97 درصد جمعیت بالای 12 سال استان دوز اول، 92 درصد نوبت دوم و 50 درصد نوبت سوم واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: تنها چهار درصد جمعیت زیر 12 سال استان. در سنین بالا که آماده حضور در مدارس هستند واکسن کرونا را به خود تزریق می کنند. آنها انجام دادند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از والدین خواست تا واکسیناسیون دانش آموزان را به پایان برسانند و گفت: برای افراد زیر 12 سال به دو نوبت واکسن نیاز است و بهترین واکسن برای این گروه سنی سینوفارم و پاستوکواک است.

نورصالحی با اشاره به فرصت دو هفته ای ایجاد ایمنی در بدن پس از تزریق واکسن، خاطرنشان کرد: دانش آموزان از هم اکنون واکسن را دریافت کنند تا همزمان با شروع پاییز مصونیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهد یا در صورت ابتلا از شدت بیماری می کاهد، افزود: مصرف دوز تقویت کننده توسط افراد کافی نیست و باید ایمنی جامعه را افزایش دهیم.

معاون علوم پزشکی گیلان در ادامه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال شیوع اپیدمی آنفولانزا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شهریور بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا است، بنابراین تمامی افراد پرخطر (در معرض خطر) به ویژه افراد مبتلا به این بیماری بیماری های همراه، باید واکسن آنفولانزا را فراموش کرد. انجامش نده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید