تست های غربالگری قبل از ازدواج یکی از راه های جلوگیری از تولد نوزاد ناتوان است


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891974

در دیدار و دلجویی از خانواده دارای چهار فرزند معلول ذکر شد.

فرماندار شهرستان بمپور گفت: آموزش و آزمون پیش از ازدواج موثرترین روش برای جلوگیری از افزایش تعداد معلولان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، سلمان برهانی فرماندار شهرستان بمپور به همراه فرماندار کلاتان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سردار شهید بهشتی و تعدادی از مدیران یک خانواده چهار معلول در روستای بهش آباد بازدید و صحبت های این خانواده را شنید و به عنوان مادری نمونه و ایثارگر از آنها تجلیل کرد.

در این دیدار سلمان برهانی فرماندار شهرستان بمپور گفت: بزرگترین فداکاری را خانواده معلولان به ویژه این مادر مهربان و صبور انجام داده است که تمام وقت و عمر گرانبهای خود را صرف رسیدگی به این عزیزان می کند.
وی افزود: آموزش و آزمون های پیش از ازدواج موثرترین راه برای جلوگیری از افزایش تعداد معلولان است.

این مسئول از تمامی نهادهای مسئول و حمایت کننده خواست حداکثر کمک و مساعدت را به خانواده و معلولان تحت سرپرستی خود داشته باشند تا از مشکلات زندگی این خانواده و مادر متوفی کاسته شود.
وی افزود: اداره ثبت احوال نسبت به تعویض و الصاق شناسنامه فرزندان معلول این خانواده اقدام کند.

برهانی تصریح می کند: والدین این خانواده با توجه به شرایط نگهداری از فرزندان و عدم دسترسی به کار دیگر برای امرار معاش باید تحت حمایت سازمان مقدس کمیته امداد باشند.

وی گفت: با توجه به علاقه مادر خانواده در راستای خودکفایی و خوداشتغالی، تسهیلات لازم از طریق بنیاد برکت پیگیری و پرداخت شود.

فرماندار بمپور خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب محل سکونت خانواده، تکمیل منزل مسکونی در حال ساخت باید توسط خیر ساری تسریع شود و دفاتر کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی شهرستان باید تسریع شود. کمک و پشتیبانی لازم را برای تجهیزات خود داشته باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید