تشکیل کمیسیون عالی «فناوری اطلاعات بازار سرمایه»

ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802936

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل کمیته عالی فناوری اطلاعات به ریاست این مقام ارشد بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید حسن آبادی، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاثیر و گسترش فناوری اطلاعات بر بازار سرمایه بر کسی پوشیده نیست چرا که این بازار سال هاست که خدمات بستر دیجیتال ارائه می کند و این روند ادامه دارد. بیش از هر زمان دیگری در حال تکامل است.”

وی افزود: امروز در جایی هستیم که عمده خدمات ارائه شده به ذی نفعان بازار سرمایه از سهامداران گرفته تا ناشران و موسسات مالی کنترل شده و سایر دستگاه های مرتبط به نوعی با حوزه فناوری اطلاعات تلفیق شده است.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با اشاره به اهمیت فناوری در تمامی فرآیندهای قبل از معاملات، معاملات و پس از معاملات و توجه ویژه مدیران ارشد بازار در این حوزه، افزود: راهکارهای کلان و مدیریت پروژه های کلیدی مرتبط با فناوری های بازار سرمایه اطلاعات در حال حاضر وجود دارد و به تازگی پیاده سازی شده است.

حسن آبادی در ادامه بیان کرد: کمیته عالی فناوری اطلاعات بازار سرمایه با توجه به جایگاه و اعتبار تصمیمات خود متشکل از رئیس سازمان به عنوان رئیس کمیته عالی، دو نفر از اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل معاون فناوری اطلاعات به عنوان دبیر کمیته، رئیس مرکز پایش امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) و مدیرعامل مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران است.

وی سیاست گذاری و اتخاذ تصمیمات راهبردی در خصوص پیشرفت پروژه های ملی در حوزه فناوری اطلاعات در بازار سرمایه را ماموریت های اصلی این کمیته عنوان کرد و افزود: معاملات بومی، پروژه سامانه پس از معامله بومی، پروژه سامان (متمرکز) ) سامانه اقدامات نظارتی) سازمان، موضوع تقسیم سود به سهامداران از طریق سامانه سجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اقدامات آتی آنها تعیین تکلیف شد.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام تشکیل کمیته بازار سرمایه اطلاعاتی گفت: از جمله چالش های اصلی پیش روی موسسات مالی در حوزه فناوری است.

حسن آبادی در ادامه بیان کرد: از کلیه مدیران ارشد و اعضای هیأت مدیره مؤسسات مالی تحت نظارت و شرکت های بازار سرمایه دعوت به عمل می آید تا با تأکید ویژه بر فناوری اطلاعات، از سرمایه گذاری مناسب و به موقع در این حوزه غافل نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید