تصادفات زنجیره ای در محور مرودشت شیراز تلفات جانی نداشت


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915864

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی شمال فارس

همایون پور به لغزندگی جاده و تصادفات زنجیره ای در 15 کیلومتری شیراز اشاره کرد و اعلام کرد: این تصادفات خسارت جدی در پی نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، امروز همزمان با بارندگی ها در شهر شیراز و حومه شاهد ترافیک سنگینی در محور مرودشت به شیراز بودیم که تردد عابران را با مشکل مواجه کرد.

برای اطلاع از علت این ترافیک با سرهنگ علی اصغر همایون پور رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی شمال فارس تماس گرفتیم.
وی در ابتدا با بیان اینکه تغییرات اقلیمی بر رفتار رانندگان تاثیر مستقیم دارد، اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز، فردا و پس فردا به مدت سه روز بارندگی خواهد داشت و سطح جاده ها نیز با بارش باران مواجه خواهد شد. در اثر بارندگی همیشه لغزنده باشد و ضریب اصطکاک در حال کاهش است که باعث تصادفات متعدد در این محور شده است.

همایون پور افزود: رانندگان باید با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از مناسب بودن سیستم پایداری خودرو، لاستیک ها و لاستیک ها اطمینان حاصل کنند تا بتوانند اصطکاک لازم را در این شرایط جوی فراهم کنند.

402691 276 خبر خاکستری

رئیس اداره کنترل و نظارت بر ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی شمال فارس ادامه داد: به دلیل اینکه وجود آب در سطح جاده باعث کاهش نیروی ترمز، نیروی ترمز خودرو و تحت تاثیر قرار دادن زمان توقف و مسافت خودرو، طولانی شدن مسیر می شود. مسافت یکی از مهم ترین عوامل رفتار ایمن است که در چنین شرایط آب و هوایی به آن توجه می شود.

وی بیان کرد: پس از مدت‌ها بارندگی، لجن‌های انباشته شده در جاده به سطح جاده سرازیر می‌شود و این امر منجر به لغزنده شدن سطح جاده می‌شود و رانندگان باید نسبت به این وضعیت آگاه باشند و رفتار مناسبی داشته باشند. بپذیرید که حرکت و فرآیند ایمن داشته باشید.
همایون پور در ادامه به رفتار بدی که امروز از سوی برخی از رانندگان در حین رانندگی شاهد بودیم اشاره کرد و افزود: این حوادث در سطح ترافیک جاده ای در محور مروشت – شیراز به طول پانزده کیلومتر به سمت ورودی شیراز رخ داد که در یک لحظه باعث شد. هشت در ده کیلومتری، تصادفات زیادی به صورت زنجیره ای اتفاق می افتد.
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی شمال فارس با بیان اینکه تقریباً هفت تا هشت دستگاه خودرو در نقاط ده تا دوازده و در هر نقطه با هم برخورد می کردند، افزود: علت اصلی این گونه تصادفات عدم نگهداری است. فاصله طولی و سرعت مطمئنه و مطابق با شرایط آب و هوایی باشد.
وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان، اعلام کرد: در صورت وقوع تصادف و ایجاد ترافیک، صبور باشید و انضباط جاده ای را رعایت کنید و در صورت امکان وسیله نقلیه خود را از سطح جاده خارج کنید. در صورت برخورد دو وسیله نقلیه مشمول بیمه مشخص و بر اساس سقف تعیین شده می شود. اگر در این مورد مشکلی نداشته باشند و اشتباه را بپذیرند، می توانند ماشین خود را از جاده خارج کنند.
همایون پور همچنین تصریح کرد: توصیه می کنم زمان کافی داشته باشند تا در صورت خرابی خودرو خود را از جاده خارج کنند و با در نظر گرفتن این شرایط و شرایط جوی، مسافت زیادی را نسبت به سرعت مشخص شده طی کنند. وضعیت معمول

به گفته وی، سرعت مطمئنه و رعایت مسافت دو موردی است که رانندگان باید به آن توجه کنند و علاوه بر آن مسائل جانبی که می‌تواند محدودیت‌های دید را ایجاد کند مانند مسدود شدن گرد و غبار شیشه، برف پاک کن‌ها و پر بودن مخزن شیشه‌شوی خودرو است. ، به ماشین فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید