تصمیم ایران و روسیه برای ساخت کارخانه ای با قابلیت تولید 6000 پهپاد

تصمیم ایران و روسیه برای ساخت کارخانه ای با قابلیت تولید 6000 پهپاد

وال استریت ژورنال مدعی شده است که یک هیئت ایرانی را برای ارزیابی ساخت کارخانه ای که قادر به تولید 6000 پهپاد طراحی شده توسط این کشور برای استفاده روسیه در جنگ اوکراین است، به روسیه اعزام کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات یکی از متحدان آمریکا نوشته است که ساخت این کارخانه بخشی از همکاری نظامی رو به رشد تهران و مسکو است.

علاوه بر این گفته می شود که این هیئت بلندپایه ایرانی از محل برنامه ریزی شده برای ساخت و بهره برداری از کارخانه پهپاد در 14 دی ماه بازدید کرده است.

این مقامات که نامشان فاش نشد به وال استریت ژورنال گفتند که ایران و روسیه در حال کار بر روی ساخت پهپادهای با سرعت بالاتر برای مقابله با سیستم های دفاع هوایی اوکراین هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که پهپادهای انتحاری شهید-136 ساخت ایران که در اختیار روسیه قرار گرفته است برای هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی به ویژه شبکه برق و مناطق مسکونی استفاده می شود، اما سرعت کم و صدای زیاد آنها را رهگیری می کند و همین امر باعث شد هدف قرار دادن این پهپادها آسان تر است، بنابراین نیروهای پدافند هوایی اوکراین تاکنون موفق به سرنگونی 540 فروند از این پهپادها شده اند.

وال استریت ژورنال به نقل از این مقامات ناشناس نوشت که روسیه و ایران به دنبال تولید پهپاد با موتور جدید برای افزایش سرعت و ارتفاع پرواز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید