تصمیم جدید دولت برای افزایش حقوق کارمندان

تصمیم جدید دولت برای افزایش حقوق کارمندان

میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس بودجه 1402 موظف هستیم نسبت به سال قبل حق فرزند را 100 درصد و حق خانواده را 50 درصد افزایش دهیم. اولین افزایش در دسامبر سال گذشته اتفاق افتاد. بر این اساس 600 هزار تومان برای حقوق خانواده و 200 هزار تومان برای فرزندان اضافه شد. پیشنهادی که در لایحه بودجه سال آینده وجود دارد برای حقوق خانواده 900 هزار تومان و برای حقوق اولاد 400 هزار تومان خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با مساعدت مجلس با عنوان ردیف جدید در احکام استخدامی، حقوق افزایش یافت که سه هزار امتیاز و معادل یک میلیون تومان بود. پیشنهاد امسال نیز این بود که به جای تغییر نرخ دستمزد، این رقم در تصمیم مورد بحث افزایش یابد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه فکر می کرد که همان 20 درصد سفارشات را افزایش دهیم. نظر ما این بود که اگر بخواهیم نظام جبران خدمات عادلانه ای داشته باشیم، به مرور زمان باید از این مدل سطح بهبودی جدید دستمزد استفاده کنیم تا به تدریج فضا و حداقل و حداکثر فاصله را در بخش دولتی نسبت به مدیریت کنیم. چیزی که الان هست اینه که کمش کنیم

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما افزایش دو میلیون تومانی معادل 6000 امتیاز بود که برای همه کارکنان دولت اضافه می شود و سطح فوق العاده تعمیرات از 3000 امتیاز به 9000 امتیاز تغییر می کند اما در نهایت پیشنهاد شد. مصوب برنامه ای است – سازمان بودجه که معادل 20 درصد افزایش دستمزد است.

دیدگاهتان را بنویسید