تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام / 30 رای موافق، 2 رای مخالف و 3 رای ممتنع

تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام / 30 رای موافق، 2 رای مخالف و 3 رای ممتنع

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه ای ایران را به عدم همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی متهم کرد. این قطعنامه با 30 رأی موافق، 2 رأی مخالف (روسیه و چین) و 3 رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رسید.

ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه روز دوشنبه پیش نویس قطعنامه ای را به مدیران آژانس ارائه کردند که در آن ایران را به عدم همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی متهم کردند.

سازمان انرژی اتمی ایران امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای از بسته شدن تعدادی دوربین با دوربین های اضافی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران خبر داد.

در بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری های گسترده ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است. او به یک معنا این را یک تعهد ایران می‌داند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد از امروز عملیات دوربین اندازه گیری خط سطحی OLEM غنا و دبی سنج آژانس متوقف شود که به دستور مسئولان مربوطه صادر شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: البته بیش از 80 درصد دوربین‌های موجود این آژانس اقدامات پیشگیرانه هستند که مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید