تعطیلی تابستان و گاز در زمستان، چالش تولید مواد اولیه سیمان / با اعلام زمان‌بندی جدید کارخانه‌ها، بازار سیمان متعادل می‌شود.


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878002

علیرضا رحمی نژاد گفت: با اعلام سهمیه و جدول جدید وزارت نیرو به صنایع، مشکل کمبود سیمان و کاهش تولید در استان حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رحمانژاد معاون امور صنایع سازمان صمت شمال کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص کمبود سیمان کشور گفت: هر ساله قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان باعث کاهش تولید مواد اولیه سیمان می شود. در نهایت باعث کمبود سیمان در بازار می شود.




قطعی برق به دلیل کاهش تولید و افزایش قیمت سیمان

وی ادامه داد: امسال با توجه به طرح ویژه قطع برق که وزارت نیرو و وزارت صمت برای واحدهای تولید انرژی تدوین کرده اند، مشکل کمبود سیمان به وجود آمده است.

رحمی نژاد بیان کرد: اعتراض واحدهای تولیدی باعث شد تا جلسات متعددی در کارگروه های داخلی استانی برگزار کنیم و برآوردی از حداقل توان مورد نیاز واحدها داشته باشیم که در نهایت پیشنهادات خود را برای تغییرات به وزارت صمت ارائه کرد.

معاون امور صنعتی سازمان صمت شمال استان کرمان اذعان داشت: بر اساس پیشنهادات ما و سایر استان ها در مورد میزان انرژی مصرفی صنعت، جلسه ای در تاریخ 25 خرداد 1400 در خصوص سیمان مشترکان برق تشکیل شد. گیاهان

وی به مصوبه ابلاغی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه زمان بندی جدید، کارخانه های سیمان بر اساس سهمیه ابلاغی به اضافه سهمیه 55 درصدی از ساعت 11 تا 17 و از ساعت 8 الی 11 می توانند بدون محدودیت تولید کنند. . «که در پیک مصرف و در حداقل بار برای انجام کار تولیدی هستند.

رحمی نژاد تاکید کرد: از ساعت 11 صبح تا 17 که در اوج مصرف و بهره وری هستیم، می توانند طبق برنامه به تولید ادامه دهند.

معاون وزیر صنعت صمت شمال کرمان گفت: در نهایت کارخانه های سیمان بر اساس میانگین ارزش گرفته شده توسط نهادهای ذیربط می توانند با ضوابط جدید تقریباً ۷۵ درصد ظرفیت خود را برای تولید برق استفاده کنند.

وی افزود: دستورالعمل ها و سهمیه های جدید طی روزهای آینده به واحدهای تولیدی و صنعتی ابلاغ می شود تا بر اساس آن 75 درصد برق مصرفی قبلی در سهمیه جدید را استفاده کنند.

با اعلام برنامه زمانبندی جدید کارخانه، بازار سیمان متعادل می شود



رحمی نژاد گفت: هر کارخانه سیمان برای تولید به 14 وات در ساعت برق نیاز دارد که طبق برنامه از پیش اعلام شده این میزان به 7 مگاوات در ساعت رسیده است که به طور همزمان نسبت به تولیدکنندگان سیمان اعتراض و تولید را کاهش داده است.



معاون وزیر صنعت صمت شمال تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس برنامه و زمان بندی جدید، هر کارخانه سیمان می تواند 12 مگاوات در ساعت تقریبا معادل 75 درصد ظرفیت مورد نیاز تولید کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعلام سهمیه و زمان بندی جدید مشکل کمبود سیمان و کاهش تولید را در استان حل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید