تعیین تکلیف نهایی رتبه بندی معلمان تا پایان دی ماه 1401

تعیین تکلیف نهایی رتبه بندی معلمان تا پایان دی ماه 1401

مصطفی بابایی سارویی در گفتگوی ویژه خبری گفت: مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: ماه گذشته برای 80 درصد معلمان رتبه 1 صادر شد و 20 درصد نمرات وجود دارد که می شود. تا پایان آذرماه صادر می شود و بر این اساس معوقات معلمان به مدت 8 ماه پرداخت می شود.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1390 به عنوان یک سند عالی ملی به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و بخش هایی از آن قبل از دولت سیزدهم اجرایی شد و در دولت سیزدهم نیز ستاد اجرایی این نهاد اجرایی شد. تحول تمام عیار و سند آموزشی در مدارس بود.

وی افزود: مدرسه مهم ترین رکن تحول در آموزش و پرورش است و این اتفاقات باید از کف مدارس محقق شود و با حضور 1500 معلم جوان در اقصی نقاط کشور دوره آموزشی سرآمدان تحول در قدس برگزار شد. مشهد و امیدواریم در «بیایید مدارس کشور باشیم» شاهد تحقق مفاد این سند باشیم.

بابایی سارویی خاطرنشان کرد: سند تحول آموزش و پرورش به مرور زمان محقق می شود و یکی از پایه های تحقق این سند معلمی تمام عیار است که قطعاً حاصل آن یک دانش آموز تمام عیار خواهد بود.

وی افزود: رتبه بندی معلمان در راستای ارتقای نظام آموزشی و منزلت معلمان، بهبود وضعیت معیشتی معلمان از سال 1390 در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه 11 سال مورد بی توجهی قرار گرفت اما در سیزدهم. دولت با حمایت مجلس به نتایج خوبی دست یافتیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: ماه گذشته برای 80 درصد معلمان رتبه یک و 20 درصد باقیمانده به زودی و تا پایان آذرماه صادر می شود و بر این اساس حقوق معوقه معلمان به مدت 8 ماه

وی افزود: در آینده نزدیک با تشکیل هیات های تجدید نظر، حقوق معلمان پایه های اول تا پنجم بابت اقدامات و معوقات پرداخت می شود.

بابایی سارویی تاکید کرد: آموزش و پرورش دو بال دارد و سعی کرده ایم جذابیت آن را بیشتر کنیم به طوری که در سال گذشته 2100 فضای سرپوشیده ورزشی جدید به مدارس اضافه شده که رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: دانش آموزان حتی در اوقات فراغت نیز می توانند از فضاهای ورزشی استفاده کنند و در حوزه آموزشی نیز کمپین های جدی از جمله تئاتر، سرود و بازی های مدرسه ای برای جذابیت بیشتر مدارس در دستور کار است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به فضای مجازی امروز فضای شادتری برای کتابخوانی دانش آموزان در نظر گرفته شده است و تلاش داریم این گونه برنامه ها را در فضای مجازی افزایش دهیم.

بابایی سارویی گفت: در استان اصفهان 32 هنرستان صنعتی توسط خیرین در حال ساخت است تا دانشجویان علاقه مند به صنعت بتوانند در قلب صنایع بزرگ آموزش ببینند و فعالیت کنند.

وی افزود: سهم تجهیزات گلخانه ای در کشور 2 هزار میلیارد تومان است که تلاش می کنیم از این اعتبار برای بهبود وضعیت گلخانه ها استفاده کنیم.

مدیرکل اداره روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیش از 120 هزار مدرسه داریم که برخی از آنها فرسوده و تعدادی نیز با گذشت زمان تخریب می شود و خیرین مدرسه ساز در سال گذشته هزینه کردند. 3 هزار و 400 میلیارد تومان برای مدرسه سازی در کشور و امسال بیش از 8 هزار میلیارد تومان به مدرسه سازی کمک می شود.

وی افزود: طی 7 ماه گذشته 9 هزار کلاس درس و 1600 مدرسه و کلاس درس نوسازی شده است.

بابایی سارویی تصریح کرد: تا پایان دولت تمامی مدارس بتنی و سنگی مناطق صعب العبور با حمایت دولت و پیگیری وزیر آموزش و پرورش جمع آوری می شود.

وی افزود: گرایش به علوم پایه کاهش یافته است و تلاش می کنیم شرایط کشور را برای رغبت دانشجویان به تحصیل در رشته پزشکی اصلاح کنیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در حوزه هدایت تحصیلی سعی داریم دانش آموزان را به تحصیل علوم پایه ترغیب کنیم.

وی افزود: در خصوص حجم و محتوای کتاب های درسی، همکاران ما در سازمان پژوهش و تالیف کتب در حال بررسی هستند که آیا معلمان توانایی تدریس این حجم از کتاب ها را دارند یا خیر و نکته بعدی این است که محتوای کتاب ها چقدر مفید است. بر همین اساس هر ساله شاهد تغییراتی در محتوا و حجم کتاب های درسی هستیم.

بابایی سارویی تصریح کرد: بر اساس دستور رهبر انقلاب درصدد جذب فارغ التحصیلان دانشگاه های شهید رجایی و معلمان در حوزه آموزشی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید