تعیین میزان حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده

تعیین میزان حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده

دولت در لایحه بودجه سال آینده اجازه پرداخت حقوق به همه کارمندان و مستمری بگیران را در تمامی عناوین تا سقف 50 میلیون تومان داد.
در بند «د» تبصره 12 ماده 1 لایحه بودجه سال 1402 متوسط ​​سقف سالیانه خالص پرداختی ها از محل مزد و مزایا مستمر و نامنظم و سایر پرداخت ها از هر محل و ذیل هر سرفصل در سال 1402 به موارد مختلف می باشد. گروه های شاغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیز نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی به عنوان مقامات کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی، قضات و مستمری بگیران تعهد دریافت کنندگان و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی. اجساد در تمام مناطق کشور پانصد میلیون ریال است.

پرداخت مازاد بر این مبلغ تحت هر عنوان و از هر نوع اعتبار به مقامات دولتی و لشکری ​​اعم از کارمندان، معلمان، قضات و مستمری بگیران وزارتخانه ها و شرکت های دولتی و همچنین بنگاه ها و مؤسساتی که مدیران آنها به هر نحو تحت کنترل هستند. توسط دولت یا انتصاب نهادهای عمومی ممنوع است.
بر اساس این بند از لایحه بودجه حداکثر سقف دستمزد سالانه تا سقف 600 میلیون تومان مجاز است که هفت برابر حداقل دستمزد تعیین شده در همان لایحه سال های گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید