تعیین میزان دریافتی معلمان از صندوق ذخیره معلمان

تعیین میزان دریافتی معلمان از صندوق ذخیره معلمان

مدیرعامل صندوق پس انداز فرهنگیان جزئیات جدیدی از سهم فرهنگیان در ارزش افزوده دارایی های صندوق پس انداز فرهنگیان و محاسبه ارزش واقعی دارایی های این صندوق را اعلام کرد و از تصویب نهایی طرح ارزش املاک از طریق هیات مدیره خبر داد. از این صندوق

حمیدرضا نجف پور در نشست خبری در این باره گفت: صندوق ذخیره معلمان متعلق به معلمان شاغل و بازنشسته است و در واقع سهامدار صندوق هستند. از سال 1974 معلمان به عضویت صندوق درآمده و بخشی از حقوق خود را در زمان بازنشستگی دریافت می کنند. اعضای فعالی هم داریم که حق عضویت پرداخت می کنند و صندوقی برای فعالیت های تجاری وجود دارد و منابع مالی آن از این مکان ها تامین می شود.

برخی از بدهی های صندوق هنوز معوق است
وی افزود: نزدیک به 60 شرکت در چهار هلدینگ اقتصادی داریم. در دوره های مدیریتی گذشته اقدامات خوبی انجام شد، اما از نظر بازدهی، ساختاری و سبد سرمایه گذاری، این صندوق بدهی های سنگینی به گروه های مختلف از جمله پتروشیمی ها، زیان بانک سرمایه و امثالهم داشت و با چالش هایی مواجه بود که برخی از آنها همچنان پابرجاست. ..

نجف پور شناسایی و شناخت این چالش ها و برنامه ریزی برای کاهش آنها را در دستور کار دانست و گفت: اقدامات اساسی برای تعیین تکلیف هر یک از مشکلات انجام شده است. برخی از این چالش ها پیچیده، پیچیده و تجمعی هستند و در کوتاه مدت قابل حل نیستند، اما برنامه ریزی برای حل مشکلات انجام شده یا در حال انجام است.

احیای بانک سرمایه در راه تصویب نهایی است
مدیرعامل صندوق پس انداز فرهنگیان ادامه داد: به عنوان مثال طرح احیای بانک سرمایه به خوبی تکمیل شده و به زودی به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه می رود و در مسیر تصویب نهایی است. در حوزه اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری با رویکرد آینده‌نگر، اقدامات اساسی صورت گرفت و با بیش از ۷۰ نفر از نخبگان و فعالان صنعت و پتروشیمی برای کمک به تصمیم‌گیری استراتژیک، جلساتی برگزار شد.

نجف پور با اشاره به اینکه در اداره حقوقی مخاطرات و پرونده های حقوقی بین 13 تا 17 هزار میلیارد ریال در معاونت حقوقی برای تعیین تکلیف این پرونده ها اقداماتی انجام شده است، گفت: برای حل پرونده ها و مدیریت ریسک های حقوقی، ظرفیت نهادها به هم متصل شدند و به خصوص ما از سیستم قضا استفاده کردیم.

تاخیر طولانی در محاسبه و ارائه ارزش مالکیت دارایی های صندوق به اعضا
وی تاخیر طولانی مدت در محاسبه و ارائه ارزش اموال دارایی های صندوق به اعضا را یکی از چالش های پیش روی صندوق عنوان کرد و گفت: همکاران ما 10 سال است که منتظر این اتفاق بودند. در سال های اخیر به یک میلیون و 500 هزار نفر از اعضای صندوق گفته شده است که علاوه بر دریافت مبلغی در زمان بازنشستگی، باید ارزش افزوده دارایی صندوق نیز محاسبه و در اختیار شما قرار گیرد. این تکلیف قانونی در سال های اخیر انجام نشده است، هرچند اقداماتی در این زمینه به ویژه در پنج سال اخیر انجام شده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: اینکه چرا این تاخیر چند ساله رخ داده نیاز به بررسی دارد. با بررسی اسناد و مصوبات می توان گفت که در مراحل اجرا با مشکلاتی مواجه شده اند، از جمله اینکه روش ها و استانداردهای متفاوتی برای محاسبه ارزش جاری یک دارایی وجود دارد و باید شرایط متفاوتی را رعایت کرد تا دارایی هایی که باید در بورس عرضه شوند. امکان عرضه در بورس برای برخی از شرکت ها به دلیل تعدد دعاوی و سایر مسائل و چالش هایی که داشته اند، وجود نداشته است.

روش نهایی محاسبه و تامین ارزش این اموال به تایید متولیان صندوق ذخیره رسیده است
معلم قطعا طبق قانون سهام خود را دریافت می کند
نجف پور اضافه کرد: پس از تعیین و تقویم ارزش افزوده باید به اعضا منتقل شود و در آن قسمت نیز مسائل قانونی وجود داشت. مسائل مربوط به مالیات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حقوق سهامداران رعایت نشد. به همین دلایل است که کار در سال های گذشته خوب پیش نرفت.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم تصمیم خوبی گرفته شد و کارگروه ویژه تشکیل شد و 1500 نفر جلسات کارشناسی برگزار کردند و آسیب شناسی همه روش های 10 سال گذشته انجام شد و موانع پیش روی اجرا شد سرانجام هفته گذشته روش نهایی محاسبه و تامین ارزش این اموال به تصویب هیات امنای صندوق ذخیره رسید.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان مزیت های این طرح را برشمرد و گفت: برای اعضا شفاف سازی شده است تا فرهنگیان بدانند چه سهمی از ارزش ملک خواهند داشت. معلم قطعا سهم خود را در سیستم مقرر در قانون خواهد گرفت. معلمی که بعد از 20 سال بازنشسته می شود، می تواند سهام خود را مدیریت کند و در مورد آن تصمیم بگیرد. این امکان وجود دارد که دارایی به نقد تبدیل شود و نقدینگی داشته باشد.

روابط حقوقی اعضا با صندوق تقویت می شود
تعدادی از شرکت ها در لیست سال آینده قرار خواهند گرفت
نجف پور ادامه داد: یک نکته این است که در صورت اعطای ارزش ملک، رابطه حقوقی اعضا یا صندوق قطع می شود، اما قطعا به دنبال تقویت آن روابط هستیم. ممکن است شخصی سهام داشته باشد اما مایل به برداشت از صندوق نباشد. 10 طرح تشویقی تدوین کرده ایم و به تدریج در حال اجرا هستیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از شرکت های ما ظرف یک سال در بورس عرضه می شوند و به محض عرضه در بورس سهم مالکیت آنها مشخص می شود، گفت: تحویل ارزش که سهام یا سهام است. وجه نقد سال آینده که شرکت ها تک تک سهامی عام شوند تبدیل می شود و در اختیار معلمان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم را برای ورود 9 شرکت به بورس انجام داده و در حال انجام درج شرکت ها در بورس هستیم.

واریز 1232 میلیارد تومان سود امسال به حساب اعضا
میانگین حقوق معلمان در دوران بازنشستگی اعلام شد
در دومین بخش از این نشست خبری، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به سوالات خبرنگاران، از واریز یک هزار و 232 میلیارد تومان در سال جاری به حساب اعضای صندوق خبر داد و گفت: میانگین درآمد معلمان در زمان بازنشستگی است. 32 میلیون تومان و حداکثر 105 میلیون تومان. این مبالغ بسته به حق عضویت و سالهای عضویت متفاوت است.

قرارداد فروش و اجاره چندین هزار خودرو در آینده نزدیک
نجف پور از توافق برای فروش چند هزار خودرو به صورت اجاره ای در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طرح خرید لوازم خانگی و مانند آن در برنامه های خدماتی و رفاهی ما گنجانده شده است. در بخش مسکن، هلدینگ مسکن قصد دارد نهضت مسکن ایجاد کند.

وی با بیان اینکه 3600 میلیارد تومان طلب معین از دولت داریم، گفت: برای جمع آوری مطالبات با دولت صحبت هایی داشته ایم. همچنین یکی از گوشه های طرح احیای بانک سرمایه افزایش سرمایه بانک به 10 هزار میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ارزش مالکیت دارایی های این صندوق از جمله ذینفعان و نحوه اولویت بندی تحویل این سهام، شرایط تامین ارزش افزوده، سقف و کف صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: گفت: فرمول مالی مربوطه تصویب شده است و بر این اساس هر یک از اعضا چقدر کمک خواهند کرد اما در مورد شرایط کمک هزینه، فقط برای بازنشستگان است یا شاغل؟ باید گفت اولویت بندی نمی کنیم بلکه دو گروه بازنشستگان و شاغلین را تقسیم بندی کرده ایم بنابراین کسانی که بازنشسته شده اند و فقط باید ارزش ملک را از ما بگیرند در اولویت اول هستند.

نجف پور ادامه داد: سهم اعضای فعال حساب می شود اما تا زمانی که عضو هستند و بازنشسته نشده اند به آنها تعلق نمی گیرد. در مورد سقف و کف درآمد نیز باید گفت، با توجه به اینکه ما تقویم ارزش ملکی داریم، ارزش هر شرکتی باید محاسبه شود و تا زمانی که استخراج نشود نمی‌توان گفت میانگین سهم ملک چقدر است. ارزش اسمی و دفتری دارایی ها مشخص است، اما در حال حاضر نمی توان ارزش فعلی دارایی را بیان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 760 هزار مستمری بگیر داریم، گفت: تاکنون از 60 شرکتی که داریم، پنج شرکت بیمه معلم، بازرسی و مهندسی، ایران آرام، ماشین آلات و بانک سرمایه اراک وارد بورس شده اند و روند ادامه دارد. ورود 9 شرکت دیگر به بازار سهام

دیدگاهتان را بنویسید