تغییر الگوی کشت با ایجاد انگیزه و جذابیت برای کشاورزان


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902697

رئیس جمهور اصلاح الگوی کشت با ایجاد انگیزه و جذابیت برای کشاورزان را بسیار مهم دانست و گفت: اگر عوارض کشت سنتی و فواید اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان تبیین شود، قطعا آن را می پذیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در دومین جلسه شورای عالی آب در دولت سیزدهم، بر اهمیت مدیریت آب، شناسایی دقیق نیازها و اولویت بندی آنها تاکید کرد. سیاستگذاری مناسب بر اساس داده ها و اطلاعات جمع آوری شده، اجرای سیاست های تعریف شده و نظارت بر حسن اجرای آنها را از الزامات این مدیریت می داند.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در کشور و تأسف بر هدر رفت آب به دلیل استفاده بی رویه در برخی مناطق، مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت را از مهم ترین و محوری ترین موضوعات دانست. کشور و خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی مردم برای تحقق این اهداف بسیار مهم است.

وی با اشاره به مدیریت صحیح مصرف برق در تابستان امسال و همکاری خوب مردم با بخش های صنعتی و کشاورزی، عدم انتقال مشکل به مردم را از نتایج خوب این مدیریت برشمرد و تاکید کرد: شرط لازم برای جلب همکاری مردم و جذب آنها، شناسایی مشکلات موجود و ارائه راهکار مناسب برای مردم است.

رائیزی تغییر الگوی کشت را با ایجاد انگیزه و جذابیت برای کشاورزان بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر عوارض کشت سنتی و مزایای اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان تبیین شود، قطعا مورد پذیرش کشاورزان قرار خواهند گرفت. . .

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت علوم پایه در کشاورزی برای اصلاح الگوی کشت، ورود پژوهشگاه ها و دانشگاه های کشاورزی برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آب را ضروری دانست.

وی در ادامه گفت: رشد اقتصادی کشور در گرو سرمایه گذاری و افزایش بهره وری است و یکی از مولفه های اصلی افزایش بهره وری مدیریت آب است. با استفاده بهینه از آب می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و باعث رشد اقتصادی کشور شد.

رئیسی تصریح کرد: در این زمینه مراکز تحقیقاتی و راهبردی باید راه را برای سخنان و دیدگاه های نو باز کنند و نظرات اندیشمندان و صاحب نظران حوزه چاه های آب را به گوش مسئولان و متولیان امر منعکس کنند.

در این جلسه اعضا دو سند مهم «اصلاح و ارتقای نظام مدیریت آب» و همچنین طرح «اصلاح الگوی کشت» ارائه شده از سوی وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی را تصویب کردند.

«تشکیل کمیته ملی اصلاح الگوی کشت» به ریاست معاون اول رئیس جمهور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید