تفاوت بین بربریت و تمدن، قانون مداری است


ساعت: 16:09
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887695

آیت الله عبادی با اشاره به غفلت از نعمت قانون در جامعه گفت: فرق انسان کامل با فاسق و بربریت و تمدن، رعایت قانون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در جلسه تهذیب فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: همه این وجود از حرکات منظم خورشید و کهکشان ها تا دنیای نباتات و جانوران و جانوران بر اساس قانون و نظم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قانون یکی از مقدس ترین امور عالم و عالم انسان است افزود: اگر انسان در شریعت بشریت قرار گیرد استعدادهای بی نهایتش شارژ می شود و کیفیت خدا را پیدا خواهد کرد، اما در غیر این صورت، شخص به یک حیوان درنده تبدیل می شود.

وی ادامه داد: تفاوت انسان کامل با متخلف، همان امر حفظ قانون است و این تفاوت واقعی بربریت و تمدن به معنای واقعی آن است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بی توجهی به موضوع قانون نیز سایه می اندازد و جامعه نعمت قانون را به کلی فراموش می کند، گفت: همه وزارتخانه هایی که شبانه روز کار می کنند یا کارگری که راه می اندازد و قدرتی که در آن است. هوا هوای گرم اهواز و زمستان سرد کردستان نگهبان می دهد، این کارها را طبق قانون انجام می دهند و همه ما از قانون بهره مندیم.

امام جمعه بیرجند گفت: بعضی ها چقدر باید بی تفاوت و نادان باشند که از نعمت ها و امتیازات قانون در جامعه استفاده می کنند، اما وقتی نوبتشان می رسد می گویند فلان قانون را قبول ندارم!

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که در اجرا و نظارت قانون تلاش می کنند بسیار ارزشمند هستند، خطاب به نیروی انتظامی استان افزود: خداوند به شما توفیق داده است که نظارت بر اجرای قانون وظیفه شما شده است و کسانی که سوء تفاهم می کنند باید باشند. منطقی دیده شود برکات قانون را درک کنید.


رعایت حجاب یک قانون است

آیت الله عبادی رشد جامعه را در گرو رعایت قانون دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال ترویج بی قانونی و آسیب رساندن به امنیت جامعه است تا به ما حمله کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به سخنان برخی در خصوص قانون حجاب و مسئله حجاب اجباری اشاره کرد و گفت: حجاب اجباری نیست، بلکه قانونی است که باید رعایت شود، پس کسانی که آن را می فهمند. خوش آمدید این یک قانون است و این برای کسانی که قانون را نمی فهمند مسلم است. برای کار کردن باید جبری باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید