تفاوت تیم ملی کشتی در رده های اصلی در معرض خطر / بلند مدت؛ نه 2 روز!

ساعت: 08:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1796887

ظاهر مالی کشتی در دراز مدت عملکرد خوبی ندارد.

پیشکسوت و مربی این کشتی گفت: شکاف برای کشتی پایه خطرناک شده است. اگر یک جوان مجرد یا نوجوان این وضعیت را ببیند، بی انگیزه می شود و کشتی را به طور کامل ترک می کند.

عباس هایکناری پیشکسوت و مربی کشتی فرنگی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا درباره تغییر ملیت ها گفت: بی انگیزه و می داند تا یکی دو سال آینده چه کسانی می توانند به تیم ملی برسند.

وی در ادامه گفت: این شکاف برای کشتی پایه خطرناک شده است. کشتی به خودی خود ورزش سختی است و اگر یک نوجوان یا آزادکار شرایط را ببیند انگیزه پیدا می کند و کشتی را به کلی رها می کند. در این مسیر بسیار کند عمل می کنند و نباید این عوامل تشدید شوند.

هایکن کاری در خصوص حدود چرخه انتخابی تیم ملی گفت: منتقدان حرفه درستی داشتند اما فدراسیون یا سرمربی تیم ملی هنوز اعلام نکرده اند. معمولا سرمربی برای کارش قوانینی ایجاد می کند، اما گاهی اوقات این قوانین اعمال نمی شود و باید کارهایی انجام داد که ممکن است عده ای دوست نداشته باشند و برعکس.

وی با اشاره به شرایط تاثیرگذار بر کشتی پایه تاکید کرد: این مسائل باید در خانواده کشتی ها حل شود تا پایگاه ها آسیب نبینند. پیشنهاد دادم مربیان اعزامی به تورنمنت های مهم بین المللی از سوی فدراسیون برای تمرین در روستاها اعزام شوند اما هنوز به این موضوع رسیدگی نشده است.

این مربی کشتی سازی در این خصوص گفت: فدراسیون باید فعالان کشتی را از هر استان شناسایی و شرایط پرورش استعدادها را برای آنها فراهم کند. الان در خود مازندران سالن یا آکادمی تمرینی مناسبی وجود ندارد و تنها 10 درصد از پتانسیل واقعی ما به دست آمده است.

هایکن کاری در خصوص دیدارهای آتی تیم ملی اذعان داشت: در این دوره تا دو رویداد مهم سال 2022 باید اردوها به صورت مستمر با حضور 2 یا 3 نفر در هر وزن پیگیری شود تا ترکیبی از تیم های ملی بتواند وارد مسابقات شوید به گونه ای که انگیزه نفر دوم یا سوم در هر وزن کم نشود و واقعا رقابت کنیم.

وی در خصوص علاقه مندی کشتی گیران به مسابقات آسیایی خاطرنشان کرد: نگاه مالی مبارزه در درازمدت به زندگی حرفه ای ورزشکار لطمه زده و نتیجه خوبی حاصل نمی شود. باید به فکر کسب افتخار در مسابقات جهانی و مهم باشیم و فدراسیون به اهمیت ارزش نیروی انسانی تیم ملی پی ببرد.

وی در پایان گفت: برای درخشش در المپیک 2024 باید همه فرصت ها را صرف کرد. جام جهانی همچنین محل اصلی شانس برای مدال های المپیک است. به 2 روز آینده نگاه نکنیم، ببینیم چند سال داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید