تقسیم سود سرمایه را به 2 یا 3 بار در سال افزایش دهید


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888184

سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری عدالت با اشاره به افزایش چشمگیر سود سهام عدالت گفت: سعی می کنیم سالی دو یا سه بار سود تقسیم شود، سیاست دولت تعیین حداکثر سود و تقسیم آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر حیدری سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت با بیان اینکه در جریان تخصیص سهام قابل سرمایه گذاری در سبد سهام عدالت در سال 1385 تلاش شد تا با ارزش ترین سهام در پرتفوی مردم تخصیص داده شود و گفت: سودآوری یکی از بیشترین موارد است. دلایل مهم ارزش این سهام و از این جهت مدت هاست که ثابت شده است که شرکت های حاضر در سبد سهام هم در توزیع سود و هم در ثبات ارزش پیشرو بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به دو هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت تنها برای شرکت های بورسی بوده است. در سال جاری با توجه به جلسات برگزار شده، برآوردها نشان می دهد که سودآوری شرکت های سبد سرمایه ای افزایش چشمگیری داشته است.

سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری با بیان اینکه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تشویق مردم به ماندگاری در سرمایه گام برداریم، تصریح کرد: در این راستا سیاست دولت شناسایی حداکثر سود است. و برای تشویق مردم به ماندن در سهام و استفاده طولانی مدت از درآمد حاصل از آن دارایی توزیع کنید.

بیشتر بخوانید:
سود سهام امسال دو برابر شده است

وی درباره زمان اجرای دو برابر شدن سود سهام سرمایه گفت: روند برگزاری مجامع شرکت های بورسی بسته به پایان سال مالی تا اواسط سال ادامه خواهد داشت. در این راستا در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که سود سهام عدالت در اسفند ماه برگزار می‌شود، اما تلاش می‌کنیم تا بازه زمانی تقسیم سود را دو یا سه بار در سال افزایش دهیم تا از حجم مراجعات مردم کاسته شود. اگر مردم نیازهای فوری مالی دارند، می توانند از آن استفاده کنند.

حیدری در خصوص آزادسازی سود گفت: یکی از مشکلاتی که در سال های گذشته با آن مواجه بودیم، کم کاری دولت برای فرهنگ سازی در بین سهامداران به ویژه سهامداران بود. آزادسازی سهام عدالت از زمان ابلاغ رهبر معظم انقلاب در سال 1398 محقق و اجرا شده است، اما آنچه که گاه به عنوان آزادسازی تلقی می شود، در واقع تجاری سازی سهام عدالت است که نه در سیاست های برنامه ریزان کلان و نه در بین کارشناسان بازار سرمایه به ویژه وجود دارد. در یک دوره نزولی بازار توصیه نمی شود.

سخنگوی انجمن شرکت های سرمایه گذاری خصوصی افزود: سیاست و تلاش دولت تشویق مردم به حفظ سهام است اما در عین حال برای کسانی که در شرایط اضطراری هستند این حق وجود دارد که سهام خود را نقد کنند و باید وجود داشته باشد. به طور خلاصه در این مورد اساسنامه آزادسازی سهام در شورای عالی بورس به دلیل مشکلاتی که بر خلاف این ماده داشت تغییر می کند. 44 و قانون تجارت و پس از اصلاح، ابزارهایی برای تامین نقدینگی سهام ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید