تقویت روحیه مطالبه گری عادلانه در رسانه ها


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855964

محدث جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار گفت: باید روحیه سخت گیری در رسانه ها تقویت شود تا به مقوله قاطع و فوری جهاد توجه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، حمیدرضا محدث پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره رسانه ای ابوذر با اشاره به نقش رسانه ها و الزامات این نقش برای یک موضوع خاص و فوری جهاد، اظهار داشت: در این راستا باید گفت که این مهم در حال انجام است. تصریح کرد: برای اینکه رسانه ها در هر زمینه ای به ویژه در جهاد نقش آفرینی کنند باید قوی، به روز و در حال تحول باشند.

وی گفت: رسانه ها می توانند با تولید محتوای انقلاب اسلامی به گسترش اخلاق، معنویت و رشد ارزش های دینی و انقلابی در جامعه کمک کرده و بر همه مخاطبان تأثیر بگذارند.

محدث ادامه داد: جشنواره رسانه ای ابودر باید رسانه ها و اصحاب رسانه را تاثیرگذار و انقلابی معرفی کند چرا که رسانه ها می توانند با جریان سازی و هدایت افکار عمومی در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه اجتماعی تاثیر عمیقی داشته باشند.

وی بیان کرد: رسانه ها برای اینکه بتوانند در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه اجتماعی نفوذ کنند و بر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن غلبه کنند باید قوی باشند و میدان را به رقبا واگذار نکنند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج گفت: رسانه ها باید دغدغه پیشرفت و تعالی را داشته باشند و تبلیغ بی مورد تلقی نشوند چرا که در یک جنگ ترکیبی تیرهای این جنگ به ذهن و ذهن مردم و رسانه ها ضربه می زند. آنها می توانند دشمن را متوقف کنند.

محدث تاکید کرد: مهمترین وظیفه رسانه ها امروز کمک به تحقق هدف فوری و قطعی جهاد است.

وی با بیان اینکه تقویت رسانه الزاماتی دارد که بسیج رسانه می تواند پاسخگو باشد، افزود: بسیج رسانه باید اقدامات موثری در جهت ارتقای کیفیت رسانه انجام دهد تا رسانه بتواند به رسالت خود در جهاد تبیین به درستی عمل کند.

محدث، توجه به آموزش و توجه به سمینارهای تخصصی، ایجاد رقابت سازنده بین رسانه ها، حمایت های شایسته صنفی و دولتی، ترویج تفکر رسانه ای در جامعه، تقویت روحیه عدالت خواهی، زمینه سازی برای رشد فناوری های نوین رسانه ای. در تقویت کمی و کیفی رسانه موثر تلقی می شوند.

وی همچنین گفت: برگزاری جشنواره های تخصصی رسانه ای مانند جشنواره رسانه ای ابوذر نیز می تواند نقش موثری در تقویت رسانه داشته باشد.

محدث گفت: رسانه های قوی رسانه هایی هستند که حقایق و واقعیت ها را به خوبی تبیین می کنند و با حرکت گمراه کننده و تهاجم رسانه ای دشمن که سیل مردم را سرازیر کرده و اذهان جوانان را متزلزل کرده است، مقابله می کنند.

وی افزود: امروز جهاد رسانه ای باید در جهاد تبیین شرکت کند و اصحاب رسانه و اصحاب رسانه باید در خط مقدم جهاد تبیین باشند و این مجموعه باید در راستای نشر ارزش ها تلاش بی غرض و خالصانه داشته باشند. حق و پاسخ به شبهات نادرست تلاش برای ایجاد ابهامات و شبهاتی که جامعه را در ورطه گمنامی، خودتحقیر، خودتحقیر و خودباختگی فرو برده است.

جانشین فرماندهی بسیج سپاه الغدیر در جمع اصحاب رسانه به عنوان افسران خط مقدم جهاد توضیح داد و گفت: امیدواریم جشنواره رسانه ای ابودر در یزد به بهترین شکل ممکن برگزار شود و این جشنواره بتواند الگویی برای همه باشد. جشنواره های رسانه ای کشور «باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید