تقویت نهضت مدرسه سازی در جوان ترین استان کشور/ افتتاح 18 کلاس درس در یک روز


ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917947

خشت های مهربانی برای کودکان از کنار آب و آیینه و خورشید;

حضور کارآمد و جدی خیرین منجر به تشکیل کارگاه ساختمان سازی و نهضت بزرگ مدرسه سازی در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان شده و روز به روز در حال توسعه است و روزهای امیدوار کننده ای را رقم می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سیستان و بلوچستان یکی از استان های دارای بیشترین جمعیت جوان در کشور است، اما در سال های اخیر نبود زیرساخت های آموزشی کافی مشکلاتی را در زمینه تحصیل فرزندان ایجاد کرده است. این حالت را ایجاد کرد.


چند سالی است که با کمک خیرین مدرسه ساز، موتور مدرسه سازی در بزرگ ترین استان کشور سرعت بیشتری به خود گرفته است، به طوری که به گفته مسئولان دست اندرکار، بیش از 1000 کلاس درس با وام 4300 میلیارد ریالی در این استان ساخته می شود. سال در سیستان و بلوچستان.


ساخت مدرسه برای دانش آموزان مناطق محروم مانند دانش آموزان سیستان و بلوچستان نه تنها به افزایش امید به آینده در بین مردم کمک می کند، بلکه باعث کاهش معضلات اجتماعی مانند فاجعه کودکان کار، بی سوادی و اعتیاد می شود.


در همین راستا با کمک خیرین و مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان 18 کلاس درس در مناطق محروم و روستایی استان روز گذشته به بهره برداری رسید.


میشم لک زایی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با همت موسسه خیریه خسب و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان 2 رئیس مدرسه با 3 کلاس درس با زیربنای هر کدام 220 متر مربع به نفع دانشجویان دختر. مدارس متوسطه اول و دوم در روستای دی رئیس شهرستان خاش افتتاح شد.


لک زایی بیان کرد: در راستای ارتقای حوزه آموزشی دانش آموزان مدرسه شش کلاسه شهید والامکم محمود سرگزی زابل نیز به بهره برداری رسید.


مدیرکل نوسازی استان تصریح کرد: این مدرسه به منظور ارتقای عملکرد آموزشی و به ویژه پوشش حداکثری تحصیلی دانش آموزان در منطقه مسکونی مهر زابل به مساحت 825 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال احداث شده است. از محل اعتبارات استان .


لک زایی خاطرنشان کرد: همچنین به همت موسسه خیریه خادمین کتیج شهرستان فنوج و مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان 2 مدرسه با 3 کلاسه با زیربنای 132 مربع. هر کدام متر در روستاهای این شهرستان افتتاح و راه اندازی شد.


حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر ماه گذشته خود به این استان گفت: علاوه بر هزار کلاس درس که در ابتدای مهرماه به آموزش و پرورش استان واگذار شد، 700 کلاس درس نیز به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد. تا پایان سال جاری تحویل داده شود، مدل جدید نیز معرفی شده است.


با مشارکت و همدلی خانواده عظیمی از خیرین و مردم نوع دوست و دلسوز برای آینده ای روشن برای فرزندان سیستان و بلوچستان در عرصه تعلیم و تربیت سال هاست که مورد توجه همگان قرار گرفته و رفته رفته به سمت تحقق و تحقق می رود. عدالت آموزشی هر چه بیشتر سفر می کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید