تقویت همکاری های نفتی ایران و ونزوئلا


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855916

در این دیدار وزیر نفت و رئیس جمهور ونزوئلا بحث و تبادل نظر کردند.

در دیدار وزیر نفت کشورمان با رئیس جمهور ونزوئلا، تقویت همکاری های نفتی دو کشور و همچنین صادرات نفت و محصولات پتروشیمی مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت کشورمان با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در کاخ سعدآباد دیدار و درباره روابط دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار درباره موضوعاتی چون تامین سوخت، صادرات فرآورده های نفتی، صادرات محصولات پتروشیمی و صادرات کاتالیست های پتروشیمی بحث و تصمیم گیری شد.

تصمیم گیری در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی، بازسازی و نوسازی پالایشگاه ها، توسعه میادین نفت و گاز از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در ماه می گذشته، وزیر نفت برای تقویت دیپلماسی انرژی به کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه سفرهای متعددی انجام داد که طی آن چهار یادداشت تفاهم، دو قرارداد نفتی و دو قرارداد نفتی را امضا کرد. رشته کشاورزی

روسای جمهور ایران و ونزوئلا روز شنبه (۲۲ خرداد) در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد سند همکاری راهبردی همه جانبه ۲۰ ساله دو کشور را امضا کردند. سفر نیکلاس مادورو به ایران به دعوت رسمی ابراهیم رییسی رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام شد و دومین سفر وی به تهران پس از سفر آبان ماه سال ۹۵ به شمار می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید