تمدید دوره والیبالی من موافقت شد/ می خواهم رئیس کنفدراسیون آسیا شوم!


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919740

رئیس فدراسیون والیبال گفت: نام من هم جزو کسانی است که برای آینده کنفدراسیون آسیا مهم است و حتما برای ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا اقدام خواهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در پایان همایش ورزش بانوان در آکادمی ملی المپیک در جمع خبرنگاران درباره بازنشستگی خود گفت: سه سال پیش که مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال برگزار شد، من 4 دوره یک ساله فدراسیون والیبال آغاز شد. از طرفی در سازمان اداری و استخدامی کشور کمیسیونی داریم که بر کسانی که سن خاصی را می گذرانند نظارت می کند. این کمیسیون بیشتر در مورد مأموریت کارمندان دولت در سایر بخش ها است. اینکه از نظر دوستان و فدراسیون های ورزشی خارج از حوزه ورزش هستند هم جای سوال دارد.

وی تاکید کرد: در دوره ای که به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال انتخاب شدم با حکم رئیس وقت باید تا پایان دوره چهار ساله در راس فدراسیون بمانم. اما فرصتی بود که کمیته بالا هر سال دوره من را تمدید کند، اما در این بین دو سال دوره من تمدید نشد.

داوری اضافه کرد: باید توجه داشته باشم که خواست وزیر ورزش بود که تا پایان ماموریت چهار ساله در خدمت فدراسیون والیبال بمانم اما در عین حال اتفاقات دیگری هم افتاد. اساسنامه فدراسیون والیبال را بر اساس اساسنامه ای که در کشور وجود داشت به فدراسیون جهانی فرستادیم و فدراسیون جهانی پس از مطالعه ایراداتی به آن اضافه کرد. نگاه فدراسیون جهانی به فدراسیون ملی والیبال این است که باید کاملا مستقل باشند و نقش دولت در آن ها کاملا حذف شود.

وی گفت: مجمع عمومی بالاترین مرجع تصمیم گیری در فدراسیون های ملی است و باید قوانین المپیک را دقیقا رعایت کنند. تقریباً دو هفته پیش، فدراسیون جهانی اساسنامه مصوب را به ما ابلاغ کرد. با اینکه کارمند وزارت ورزش هستم و 42 سال است که در خدمت ورزش ایران هستم، اما آذرماه به من اطلاع دادند که کمیته ای که نام بردم با ادامه کار من موافقت نکرده است. با اقدامات بعدی وزیر ورزش و معاونان وی، این موضوع به جایی رسیده است که می توانم تا پایان دوره 4 ساله خود در خدمت وزارت ورزش باشم.

داوری تاکید کرد: در این بین باید اساسنامه مصوب فدراسیون والیبال معتبر باشد و فارغ از اینکه در فدراسیون هستم یا نه، اساسنامه باید اجرا شود. اقدامات ما باید بر اساس قانون اساسی جدید باشد. این هماهنگی در آینده با وزارت ورزش و سایر نهادها ایجاد خواهد شد. اما در خصوص ادامه ماموریتم در فدراسیون والیبال باید تاکید کنم که فرصت ادامه فعالیتم فراهم است و نیازی به تشکیل جلسه فوق العاده نیست.

وی با توجه به اینکه معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مرحله بازنشستگی نبود، تصریح کرد: شرایط فعلی این است که سازمان امور اداری و کار با ادامه استخدام من در وزارت ورزش و نظارت مخالف است. نهادهایی مانند سازمان بازرسی کل کشور به سرعت پیگیری خواهند کرد، سوال بازنشستگی من این است که طبق قوانین ادامه حضور من در فدراسیون والیبال غیرقانونی بوده است. اعلامیه بازنشستگی من قبل از اینکه به دست من برسد در سایت قرار گرفت. روند بازنشستگی من از طرق مختلف پیگیری شد تا در نهایت به جایی رسیدیم که تقریبا امکان ادامه حضورم در فدراسیون والیبال فراهم شد.

این داور در مورد تعلیق احتمالی فدراسیون والیبال در صورت بازنشستگی بیان کرد: با توجه به اساسنامه مصوب فدراسیون جهانی و تجربه کشورهایی مانند هند، مالدیو و فیلیپین در موردی مشابه، این احتمال وجود دارد که تعلیق فدراسیون والیبال ایران بسیار بالا بود. هیچ یک از ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد. حدود 3 دهه طول کشید تا والیبال به جایگاه فعلی خود رسید. ورود به چنین بحث هایی برای کشور ما خوب نیست.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: در این موارد تعامل بسیار خوبی با وزارت ورزش داشتیم و دوستان کمک کردند تا طبق اساسنامه عمل کنیم. در اساسنامه قبلی نوشته شده بود که تصمیمات عزل و نصب سرپرست فدراسیون باید در مجمع عمومی اتخاذ شود. این یکی از بهترین راه ها برای مدیریت یک فدراسیون است.

قاضی درباره تلاش خود برای تصدی پست ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: عضویت در هیات مدیره فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا را دارم. دوستانی هم در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا دارم. از جمله کسانی که برای آینده کنفدراسیون آسیا مهم است نام من است و حتما برای ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا اقدام خواهم کرد. تلاش می کنیم قدرت کنفدراسیون والیبال آسیا را از شرق به غرب منتقل کنیم و به ایران بیاوریم. مشاوره شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. امیدواریم این فرصت فراهم شود تا ایران بتواند چندین سال در این رشته حضور داشته باشد و در راستای توسعه والیبال ایران و آسیا گام های موثری بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید