تمدید مهلت ارسال پنجمین دوره جایزه پژوهشی سینمای ایران


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902696

با استقبال گسترده محققان و پژوهشگران مواجه شد.

مهلت ارسال آثار پنجمین دوره جایزه پژوهشی سال سینمایی ایران تا 9 مهر ماه امسال تمدید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، با توجه به استقبال گسترده و کم نظیر پژوهشگران و نویسندگان از این رویداد فرهنگی، دبیرخانه این جایزه تصمیم گرفت مهلت ارسال آثار را تا 9 مهر تمدید کند.



پنجمین جایزه پژوهشی سال سینمای ایران همزمان با هفته پژوهش در نیمه دوم آذرماه 1401 با توجه به گام دوم انقلاب و رویکرد گفتمان‌سازی علمی پیرامون موضوعات اصلی برگزار می‌شود. و چالش های سینمای ایران



اهداف این جایزه عبارتند از: تقویت فضای پژوهشی مرتبط با سینمای ایران در سطح ملی و بین‌المللی، شناسایی و گردآوری آثار پژوهشی داخلی و بین‌المللی درباره سینمای ایران، هدایت پژوهش‌ها و مطالعات به موضوعات کلیدی و اساسی برای کمک به بهبود کیفیت سینمای ایران، قدردانی از تلاش های پژوهشی اساتید دانشگاه، دانشجویان، اندیشمندان و روزنامه نگارانی که بخشی از تحقیقات و مطالعات خود را به سینمای ایران اختصاص داده اند.



تعامل روزافزون اندیشمندان و پژوهشگران حوزه های مختلف دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی با سینماگران و دست اندرکاران سینمای ایران.



موضوعات پیشنهادی شامل سینما و تمدن اسلامی، عزت ملی در آیینه سینما، سینمای انقلاب در مقابل سینمای استکبار، سینمای ایران و رهگیری مفاهیم کلان انسانی مانند آزادی، عدالت و فساد، سینما و سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحلیل مخاطبان سینمای ایران در عصر مدرن، سینما به‌عنوان میراث فرهنگی و پیکره هویت، زیبایی‌شناسی و سینمای اسلامی ایرانی، نیازها و واقعیت‌های سینمای ایران از منظر فناوری، رابطه میان رشته‌ای سینما با علوم انسانی مانند الهیات، فلسفه، مردم شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی و همچنین ادبیات بومی در حوزه سینمای امیدوارکننده و سینما و بسترهای جدید اقتصادی.



شایان ذکر است به آثار برگزیده علاوه بر تندیس و لوح، مبلغی بین 10 تا 30 میلیون تومان تعلق می گیرد و در صورت عدم کسب رتبه «بهترین» در هر یک از بخش ها، لوح تقدیر و 50 درصد جایزه به آثاری تعلق می گیرد که شایسته تقدیر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید