تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه تا ۱۵ تیرماه


ساعت: 19:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855762

وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه دستوری با روسای اتاق اصناف کشور، اتحادیه بازار اسلامی تهران، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی فعالان اقتصادی را تا ۱۵ تیرماه تمدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری اقتصاد و دارایی ایران (شادا)، سید احسان هندوزی در نشست با اتاق اصناف و انجمن بازار اسلامی اظهار داشت: نگاه وزارت اقتصاد و نظام اداری دولت سیزدهم حرکت به سمت نظام اطلاعات محور است. و واقعیت های اقتصادی مالیات، اجازه دهید از سیستم حسابرس محور عبور کنیم که به حسابرس مالیاتی اجازه می دهد رویکردهای فردی و سلیقه محور را دنبال کند و همچنین می تواند منجر به روابط ناسالم احتمالی شود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه این حرکت و این رویکرد باید با مشارکت و مشارکت فعالان اقتصادی انجام شود، گفت: به همین دلیل اجرای منویات قانون بودجه چه در سال گذشته و چه در سال جاری بر عهده ماست. قانون شکنی برای کسب مجوزهای لازم برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به نظام صنفی کشور.

هندوزی گفت: ما مطمئناً این روند را در آینده ادامه خواهیم داد. در صورت وجود، ما با شما همکاری قانونی خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اعتقاد به نقش بسیار مهم تشکل های صنفی و فعالان اقتصادی در مدیریت اقتصاد کشور، گفت: بخش ها، این در صورتی است که ما خواهان رشد و شکوفایی اقتصادی هستیم، مجریان آن دولت ها و دستگاه های اجرایی نیستند، اما این فعالان اقتصادی و اصناف و اگر دولت بخواهد مانع آنها شود در واقع تمام اهداف خود را زیر سوال می برد.

هندوزی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی باید همواره درخواست شفاف سازی از سازمان امور مالیاتی را رویکرد اصلی خود بدانند، افزود: سازمان امور مالیاتی باید منضبط و شفاف باشد و با اطلاعات و مستندات مثبت با واحدهای صنفی برخورد کند و قطعاً مسئول اثبات سودآوری است. معامله منجر به درآمد شده است یا خیر؟ این وظیفه خود سازمان است که برود و انگیزه ها و شواهدی را ارائه کند که از اطلاعات رسمی کشور این موضوع منجر به درآمد شده است.

وی افزود: هر چیزی که سازمان امور مالیاتی در محاسبه مالیات مبنای آن قرار می دهد باید بر اساس مستندات باشد که دوستان ما در این سازمان باید بروند و آنها را پیدا کنند و به هیچ وجه نباید توپ را به زمین انداخت.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: سازمان مالیاتی باید قوانین و ضرایب مربوط به نحوه محاسبه مالیات اصناف در سراسر کشور را به صورت شفاف و شفاف منتشر و ارائه کند. در سال 1402 گرفته می شود) باید دو ماه قبل از شروع فصل مالیات در سال آینده برگزار شود.

هندوزی در ادامه گفت: در مورد وصول درآمدهای مالیاتی از استان ها، ساختمان دولت نباید فشار مضاعفی به مودیان خوب وارد کند، بلکه مودیان جدید و فرار مالیاتی را شناسایی کند. با استان های سراسر کشور ارتباط برقرار کنید.

وی به درخواست‌های متعدد نمایندگان اتحادیه‌ها و اتحادیه‌ها برای دادن فرصت بیشتر به مودیان برای ارائه اظهارنامه اشاره کرد و از سازمان امور مالیاتی خواست تا این مهلت را از 30 خرداد تا 15 تیرماه تمدید کند.

هندوزی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای افزایش تعداد مشمولان ماده 100 قانون مالیات های مستقیم از 30 برابر قانون بودجه به 100 برابر، گفت: این اقدام به این دلیل انجام شد که علیرغم کنترل قابل توجه این اپیدمی از در این سال بسیاری از فعالان اقتصادی در دهه 1400 همچنان با محدودیت های این بیماری مواجه بودند.

بر اساس ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، چنانچه درآمد حاصل از فروش یا ارائه محصولات (کالا یا خدمات) صاحبان مشاغل متوسط ​​و کوچک در یک سال مالیاتی کمتر از سقف تعیین شده توسط این سازمان باشد، صاحبان این شرکت ها از بخشی از تعهدات مالیاتی خود معاف هستند. همچنین مالیات این دسته از مودیان به صورت مقطوع محاسبه و مورد نیاز است.

وزیر اقتصاد با اشاره به برخی گلایه های نمایندگان اصناف از نحوه و ضرایب محاسبه مالیات فعالان اقتصادی در استان های مختلف، دستور تشکیل کمیسیون های سه نفره متشکل از رئیس اتاق اصناف یا نماینده، رئیس یا نماینده وی را صادر کرد. از اداره مالیات استان و یک نماینده. مردم استان در مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را حل اختلاف و رسیدگی به شکایات مودیان هر استان اعلام کردند.

تشکیل جلسه و تعیین تکلیف در مواردی از قبیل تغییر کد پستی واحدهای اقتصادی، استفاده مشترک شرکای تجاری از سرمایه گذاری مشترک، معاملات بانکی غیرتجاری و غیره به دستور وزیر اقتصاد به عهده این کمیسیون ها خواهد بود. آنها از فردا (سه شنبه 24 خرداد) فعالیت خود را آغاز می کنند.

هندوزی گفت: کمیسیون های فوق می توانند پس از پایان 15 تیرماه هر گونه پیشنهادی مبنی بر بازنگری در نرخ های مالیاتی هر اتحادیه ارائه دهند تا بدون اعمال فشار بر فعالان اقتصادی، مشکلات در اسرع وقت برطرف شود.

هندوزی گفت: امیدواریم در آینده با ادامه کار کمیته های استانی به نهادی دائمی برسیم که بتواند نه تنها در مواقع اختلاف، بلکه به عنوان حسگر اقتصاد ملی عمل کند. به صورت پیشینی.”

وزیر اقتصاد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در جریان صدور و تمدید پروانه مودیان و مشمول تکالیف جدید و اختلافات مالیاتی آنها، این موضوع را یکی دیگر از موانع صدور برشمرد و تمدید آن را مد نظر قرار نداد. مجوز کسب و کار افراد

وی گفت: نمی خواهیم اختلاف فعلی در بحث مالیاتی بین اتحادیه ها و اتحادیه ها با سازمان مالیاتی بر مبدأ درآمد و معیشت اصناف تأثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد در پایان دیدار با نمایندگان اصناف در گفت و گو با رسانه ملی گفت: امروز جلسه بسیار خوبی با روسای اتاق اصناف از سراسر کشور بود. ، انجمن بازار اسلامی تهران و فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی.

وی گفت: در این جلسه نظرات اصناف در خصوص نرخ ها و رویه های مالیاتی به صراحت و صمیمانه بیان شد و رئیس سازمان امور مالیاتی پاسخ های خود را به دغدغه های آنان داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید